UK: Snowdonia

21 juli 2014 - Llanberis, Verenigd Koninkrijk

Dag lieve iedereen,

Jullie moeten af en toe een beetje wachten op nieuwe reisverslagjes van ons, maar dat komt simpelweg omdat het hier allemaal zooo leuk is dat we geen tijd overhouden om jullie up to date te houden.

Onze dagen in Snowdonia en dus ook Wales zijn voorbijgevlogen! Bij aankomst stormde het enorm, waardoor we onze tent niet op de geplande camping (aan het meer) opgezet hebben, maar voor een kleinere camping kozen die minder winderig en drassig was. Ongeracht het weer waren we meteen onder de indruk van het landschap. De holle wegen, de stenen muurtjes, de boomtunnelbaantjes en ik was vooral gek op de kriebelbuikbaantjes! Gelukkig konden we de tent droog opzetten. De volgende ochtend werden we getrakteerd op stralende zon! Hét ideale moment voor de Snowdon toch? Helaas waren alle kaartjes al gereserveerd voor die dag, reserveren voor de volgende dag dus! We gingen Betsw-y-Coed bezoeken, een gezellig klein dorpje en we genoten vooral van de vele schone vista's onderweg. We kozen voor een rustig avondje op de camping met barbecue en bellen blazen, genieten van het zonneke dus!

De volgende dag stonden we dus wederom klaar om de Snowdon op te gaan. Gietende regen! Echt! Water! Gieten! Er werd aangekondigd dat we niet helemaal tot boven zouden rijden met de trein omwille van sterke winden op de top. De meneer van de trein kwam ons in het oor fluisteren dat het de volgende dag prachtig weer ging zijn, dus wij vlug ticketjes omgeruild voor de volgende dag. Llanberis verder bezocht dan maar, we hadden een 'off day', de dingen die we wilden bezoeken waren niet open, ik mocht niet mee in de power centrale omdat ik nog geen vier was en zelfs de binnenspeeltuin was gesloten. Tss. Een paar teleurstellingetjes later gewoon aan het meertje gaan zitten met een lekker drankje en een snoepje...

Maar de aanhouder wint, na een nachtje rust werden we wakker met een stralende zon! Woehoew, beachtime! Aan zee spelen, kastelen bouwen, in de zon liggen... en dan eindelijk! De langverwachte trein op! Geen wolkje aan de lucht, clear skies! Yes! We konden tot aan de zee kijken, de Snowdon is dan ook de eerste berg waar we meeuwen op hebben gezien! Speciaal! Ik was helemaal niet bang in het steile treintje en op de laatste meters naar de top! Mama daarentegen... :-)!

We gingen nog Beddgelert bezoeken, lees, het fictieve graf van een hondje, de legende en de locatie zijn wondermooi... En dan was het alweer tijd voor een nieuwe tocht naar Wiltshire...

Hmm, ik word er moe van, tijd voor een dutje!

Tot gauw!

1. Meetje en pepe.:
    24 juli 2014
    Hoi Fay & Co,
    Wij zijn al weer thuis en genieten nog na van de Engelse belevenissen , we dromen van windmolens en kanalen met narrowboats , van ....elfjes en twaalfjes die rond rijden op kleine konijntjes .....Op Henrys Campsite zaten er waarschijnlijk ook alvermannetjes , zo te zien op de website stonden er veel eigenaardige grote planten waar ze zich kunnen verstoppen ,het doet mij een beetje aan Noorwegen denken met vikings en trollen .
    Het Boscastle Hostel ziet er ook leuk uit ( jammer dat wij niet meer verder met jullie konden meereizen), het is precies of je al in Tintangle bent. Op nieuw dicht bij het water en de rotsen, je hoort de meeuwen, en het water van de zee als je in je bed ligt denk ik. t'Is toch elke keer een ander landschap hé
    GENIET er maar van..... straks verandert het weer....
    Veel groetjes aan je Pa & Ma.
    En als je een zee-twaalfje of elfje ziet doe ze dan ook de groetjes van pepe & meetje.