UK: Exploring Welsh Countrylife at the Brecon Beacons!

12 juli 2014 - Trefin, Verenigd Koninkrijk

Hello thuisfront! We zijn terug online na een weekje zonder electriciteit, wifi en deftige gsm-ontvangst. Daar hebben we met volle teugen van genoten! Elke nieuwe bestemming heeft zo'n zijn eigenheid, dus hier een overzichtje van wat wij tot nu toe geleerd hebben in Wales:

1. There is no such thing as bad weather, only bad outfits. Gelukkig waren we de eerste dagen goed voorzien op regenweer. De botten kwamen van pas, de regenjassen, de paraplu's... We trokken gewoon het regenweertje in en beloonden ons 's avonds met een warme douche en een barbecue-kampvuurtje.
2. If you don't like the weather, wait five minutes or move five miles. Zeer wisselvallig weer. Wees voorbereid op alles. Ook op het zonnetje dus want we hebben al een paar dagen ge-wel-dig weer.
3. A road is only a road if it has sheep and horsies on it! Er zijn zeker meer schapen dan Welshenaren (of zijn het Welshinezen?). Aandacht op de weg dus.
4. Een mens zou denken dat er meer oude mensen Welsh spreken... Nee hoor, de kids leren hier degelijk Welsh spreken op school en spreken vaak beter dan oma en opa. De vakantie is hier trouwens nog niet begonnen, dus Nieuwen Bosch, nieuwe schooluniformideetjes genoeg hier!
5. Shit. Jaja. Echt. OVERAL. Van de kipjes voor de tent. Van de schapen. Van de paarden. It's everywhere. En dus ook aan onze botten. Wandelschoenen. Sandalen. Live with it or leave.

We bezochten Hay on Wye, een boekendorpje waar juffen en boekenwurmen joelen van plezier. Ook wij dus. We gingen van het ene winkeltje naar het andere, tot er een wolkbreuk kwam en we eindelijk die brownies en lekkere scones met jam en Welsh cream konden gaan proeven. Op de terugweg bezochten we Llanthony Priory. Een mystieke ruine uit de Middeleeuwen, in the middle of nowhere. Op muurtjes klimmen. Yes! De maagjes vullen in The Bridge's End Inn, mmm... Ham met frieten en bonen... Tiens, bonen zijn hier klein, wit en verdronken in tomatensaus. Echt niet lekker! Geef mij maar groene snijbonen! Terug bij de auto liep papa met zijn hoofd tegen het kofferdeksel. Oeioeioei, papa heeft nu pijn aan zijn hoofd en aan zijn voet. Gelukkig moest hij niet naar het ziekenhuis en is mama een goede verpleegster. Ik volg de verzorging goed op.

Na al dat rondtrotten wilden we wel eens een dagje relaxen op de camping... Wel een kort wandelingetje gemaakt en afternoontea gedronken aan St John's Cathedral in Brecon. Mijn beurt voor een accidentje, ik glipte tussen de leuning van de stoel door en viel achterover. Ik kwam er met de schrik vanaf. En kreeg een ijsje. Het verdriet was snel voorbij.

Gisteren gingen we een wandeling maken in Waterfall County. Genieten van het zonnetje, de mooie natuur en de watervallen. Al die soorten groen. Ik kreeg een eigen Explorer pakketje, en kon zo zelf de kaart lezen. We moesten overal de paarse voetjes volgen.

Vandaag hebben we alles ingepakt en zijn we naar de Pembrokeshire Coast gereden...maar daarover horen jullie later meer. We gaan slapen in onze deluxe-slaapkamer in het Old School Hostel! Ik mag in het stapelbed slapen joehoew!

Groetjes en bedankt voor al jullie reacties! Ik mis iedereen en heb af en toe een beetje heimwee!

Fay (en mama en papa)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katrijn:
    12 juli 2014
    lovely! wonderfull! amazing! have fun!
    x