UK 2.0: The South Lake District... Steamtrains in the rain & muddy boots hiking!

Dag thuisfront!

Hier ben ik weer met een update uit the Lakes, zo zeggen ze dat hier! Onderweg naar hier bezochten we Heysham, een dorpje aan de zee, waar we aan een klein kraampje een boterhammeke aten, net op tijd, alvorens de hemelsluizen zich openden! We konden schuilen in de prachtige en mysterieuze kerk... We klauteren in de regen toch nog even de berg op om St Patrick's Chapel te zien, maar vooral de in steen uitgehouwen graven. Die vinden we zeer speciaal. Vooral omdat ik er net in zou passen... Brrr...

We rijden verder naar Moss Howe Farm en zijn blij dat we ons droog kunnen installeren in onze yurt! De kleine man (zo noem ik mijn broertje) en ik vinden het helemaal geweldig. Er is een op haardvuur aan te maken hot tub en binnen in de yurt een houtkachel met ingebouwde oven. We steken de hot tub aan (duurt wel even voor die opwarmt) en we eten erwtjes (jawel, dat eten wij graag) met fishsticks (die van mama en papa heben een bierkorstje!) en puree. Tussen de regenvlagen door kunnen we in de hot tub! Zaaaaalig! Broertje slaapt voor de eerste keer in een groot bed, zo moe dat hij gewoon blijft liggen...

Die nacht stormt en regent het gigantisch, met veel donder en bliksem, maar de yurt houdt ons droog. Als we opstaan, blijft het regenen. Veel wegen staan onder water en er is overstromingsgevaar. We beslissen om niet te gaan wandelen en een rit op een stoomtrein te maken naar Lakeside, aan Windermere Lake. Topbeslissing! We rijden met de auto een paar keer door gigantische plassen om er te komen, maar de treinrit is super, de stoomtrein fascinerend én we blijven droog. In Lakeside bezoeken we het aquarium. Veel visjes en reptielen, maar ook gigantische (niet afgeschermde!) mieren! We eten iets met view op het meer en keren terug met de trein. We rijden helemaal rond Windermere Lake en doen inkopen bij Booths om lekker te koken in onze houtoven: lekkere Pie's, pompoen met kaas en zoete aardappelfrietjes... Lekker! We springen eerst nog eens in de hot tub onder de paraplu en dan bedje in! Opnieuw een stormachtige nacht!

's Morgens regent het zo, dat we gewoon in de warme yurt blijven, traag ontbijten, uitgebreid douchen, spelletje spelen,... Mama wordt gestoken door een wesp, die heeft het niet overleefd! Ooooveral veel wespen hier! Broer en ik doen vlot 'mondje dicht' als er eentje aankomt. Na Rynn zijn dutje (hij was zo moe dat hij zelf in zijn tentje klom en ging liggen) beslissen we om in Whiterslack een korte - maar duidelijk weinigbewandelde - wandeling te gaan maken. Uiteindelijk doen we toch een goeie 2 uur over 4 à 5 km doorheen sompige weides, gladde varenpaadjes (ik viel een keer op mijn gatje), over hekjes en muurtjes en tussen de koeien (hier was ik wel heel even bang, het waren dikke grote loeiende koeien!) Gelukkig begon en eindigde de wandeling aan de Derby Arms, waar we meteen onze voetjes onder tafel schoven voor de Sunday Roast! Mmm. Die avond is het zo opgeklaard dat we nog maar eens in de hot tub gaan, en we kunnen kijken naar de sterren. Ik zie de Grote Beer, de poolster, de Kleine Beer, Casseiopeia, én mijn eerste vallende ster! Een gigantische staartster! Dankjewel Perseïden!

Als we opstaan schijnt de zon! Hoera! Speciaal voor papa zijn 42ste verjaardag! Droog inpakken! We besluiten om een tussenstop in Brockhole - het Lake District Visitor Center - te doen maar de car park is vol. Het alternatief is even verder rijden en de ferry nemen. Zo gezegd zo gedaan. Geheel onverwachts een prachtige boottocht in de zon! We zien de bergen en bootgarages. In Brockhole is er superveel te doen! Broertje amuseert zich op de speeltuin en in de cubby hole, ik mag met papa in de tree top nets! Grote netten in de bomen, met glijnetten (hiervoor moet je in een zak kruipen) en tunnels en grote ballen...

We eten een ijsje (smaak Thunder & Lightning - we blijven in het weerthema) en keren met de boot terug. Zo gaan we onderweg naar onze volgende verblijfplek in the North Lake District...

Stay tuned als je wil weten waar we de volgende keer slapen...

Veel knuffels van Fay en ook broertje die goed slaapt in zijn tentje en ook groetjes van HARRY POTTER!

PS Hebben we dan zelf onze herbruikbare rietjes mee, in Engeland hebben ze overal papieren rietjes!

1. Meetje en pepe.:
    13 augustus 2019
    Hoi,typisch Engels weertje dus... maar wat meer zon zou leuk zijn hé.
    Chance van de hot tube.... ik zou ook wel eens in zo'n yougurt willen slapen hoor.... schrijf maar het adres op.... voor ons... als we de volgende keer naar UK gaan.
    Veel plezier nog daar... we denken hier aan jullie... Veel knuffels en nog 42 zoenen voor de jarige.
  2. Mietje Gadeyne:
    13 augustus 2019
    We reizen mee als we tekst en foto’s bekijken. Fantastisch wat jullie allemaal doen
    Geniet er voort van
  3. Meetje en pepe.:
    13 augustus 2019
    Nog eens de mooie foto's bekeken....zeer speciaal in die kerk... en dan die in steen uitgehouwen grafplaatsen.
    Waar ik ook nog steeds verwonderd over ben is die yougurttent... mooi eigenaardig .. .daar zou ik ook eens willen in slapen...🤔.. maar ik denk dat meetje liever in de camper slaapt😉. Tot hoors hé.
  4. An (Julie, Lore en Seppe):
    13 augustus 2019
    Waw, dat ziet er echt een zalige reis uit, echt genieten! Wat is Rynn groot! Hopelijk heeft hij niet te veel peuterpuberstreken :) mooi om broer en zus zo samen te zien genieten en ontdekken. Vele groetjes uit Brugge. Tot op de stranddag? Of zitten jullie dan nog ergens in een hutje of tentje?