UK 2.0: The North Lake District... Waterfalls, rainbows & stonecircles

13 augustus 2019 - Penrith, Verenigd Koninkrijk

Hallohallo lieve lezertjes!

Hier zijn we nog eens met een reisverhaal... Maandag kwamen we na onze dag op en rond Lake Windermere aan in Lowthwaite B&B, een letterlijke en figuurlijke groene bed and breakfast, gerund door Jim en Tine... We worden met open armen (en veel uitleg) ontvangen! We zijn meteen gecharmeerd door de kamer, de meubels (gemaakt uit dhows in Tanzania, waar Jim wandelgids was vroeger) en de groene omgeving...in the middle of nowhere...zelfs de weg er naartoe is groen in het midden! We gaan vlug in bad en gaan uit eten in de Royal in Dockray, lekkere ribbetjes! Als we naar het weer vragen zegt Jim dat we eerst het weerbericht moeten checken en dan morgenvroeg het raam moeten uitkijken...

Als we de ramen 's morgens openen, schijnt de zon! We ontbijten vandaag op zijn Engels, met pancakes voor mij en Rynn en English Breakfast voor mama en papa! Broertje krijgt een triptrapstoel en zijn eigen Muis-bestek! We worden in de watjes gelegd. Tine vindt Rynn best wel schattig, als we grappend zeggen dat ze hem even mag bijhouden voor een dagje, zegt ze dat ze dat vroeger ook zei over haar kinderen, én ze het echt wel meende :-).

Op aanraden van Jim ("We do lots of things wrong in this country, but our heritage and national trust we do right!" #antibrexit) bezoeken we de Aira Force Watervallen in Ullswater... MAGISCH! Broer en ik zijn helemaal in ons element, het is ons soort lievelingswandeling met klimmen en klauteren langs het water. Ik ga de hele weg als een berggeit voorop en broer probeert me bij te benen. We zien 3 hele mooie grote watervallen en veel kleintjes. We praten met een koppeltje oudere mensen, die het geweldig vinden dat we daar wandelen met mama en papa, mooi dat ze het gevoel voor natuur aan ons doorgeven en ze geven ons ook nog mee dat we beter voor het milieu moeten zorgen dan hun generatie. We beloven het plechtig!

We komen langs een prachtige oude stenen brug en zien regenbogen in de nevel van de klaterende watervallen. Het is hier zoooo moooi. We zeggen het wel 100 keer... Je moet er de regen bijnemen, maar die zorgt net voor die 1000 tinten groen, mos, paddestoelen,... en vandaag kregen we welgeteld 4 spetters regen.

We eten een tas soep en een cheese scone en laten broer een stevige dut doen in de B&B, terwijl wij wat lezen (en bloggen). Daarna gaan we op zoek naar de Castlerigg Stone Circle, een grote goed bewaarde steencirkel van zo'n 4500 jaar geleden! Er is ook 1 steen die voor mysterieuze redenen verder uit de cirkel staat... We genieten nog even na van de mooie avond en de vergezichten, voor we iets eten (reminder voor papa: eet geen konijn op reis - geel currykonijn in Irkutsk en waterzooikonijn in Engeland) en in bed neerploffen. The Lake District is mooooi, dat is zeker. Mama en papa komen graag nog eens terug om te wandelen, een keer zonder ons, en dan willen wij wel ergens gaan logeren!

Morgen rijden we naar Staithes en onze eindbestemming Boggle Hole aan de kust in Noord-Yorkshire.

Geniet van de fotootjes en slaapwel schapevel!

Fay in wonderlijk Engeland

1. Greet:
    14 augustus 2019
    The Lake District is idd heel mooi! Wat is het verhaal bij de bank die munten ‘opeet’? Hoe oud is die? Toch heerlijk die mix van natuur, geschiedenis en cultuur (en lekker ontbijt mmm)!
  2. Sabine &Richard:
    14 augustus 2019
    Wauw, echt een mooie reis dat jullie maken. zoveel wandelen jullie hebben al veel kilometers in de benen denk ik ,en ook Rynn stapt al flink mee.
    Bij mij begint het te kriebelen als ik dit alles lees , staat ook nog op onze lijst een reis naar Engeland, maar dan langs de kust.
    See you soon X
  3. Meetje en pepe.:
    14 augustus 2019
    Wat een rare spaarpot Fay... het is precies een boomstam🤔.
    Mooie watervallen... lekker eten.
    Wat is dat daar van konijn eten...
    Jullie schoenen zullen wel versleten zijn als jullie thuis komen. GENIET er maar van... groetjes.