UK 2.0: The Peak District... climbing through sheeps & rocks

8 augustus 2019 - Hayfield, Verenigd Koninkrijk

Helloooo everybody! (Yeah yeah, rock your bodyyyy)

Dinsdag kwamen we richting the Peak District. We stopten over de middag in Water World, een aquapark in Stoke on Trent. Ik ging met papa in een superlange glijbaan met banden, die op en neer doorheen de lucht van het zwembad zoefde. Zo cool! Ook broertje probeerde verschillende glijbanen uit! Tijdens onze zwembeurt brak de eerste regenvlaag al los, en ook onderweg kregen we nog wat serieuze buien te verwerken. We arriveerden gelukkig rond 17 uur droog in onze cottage, zalig klein huisje maar een heuse luxe na 5 dagen camping! Papa toverde een lekker maaltje op tafel en we gingen allen vroeg in bed.

De volgende dag deden we een echte rustdag ( het was er ook echt het weer voor... buien!), lang slapen, traag ontbijten, even naar de speeltuin. Broertje kon op de middag een stevige dut doen en ik begon aan Harry Potter en de Vuurbeker! In de namiddag gingen we uitgebreid in het meest fantastische sjieke bad ooit! Gelukkig zaten we gezellig dicht in het bad, want mama ontdekte een teek op Rynn zijn rugje. Gelukkig een tekentang mee in onze reis-ehbo! 's Avonds gingen we helemaal opgeblonken avondwandelen en uit eten in de Black Horse in het dorpje Hayfield. We kregen superlekkere worst met frietjes en erwtjes en mama en papa aten heerlijke vis! Ook het dessert was yummmmmiie! We vielen in slaap als roosjes, ondanks de luide en erg onregelmatige kerkklokken!

Vandaag stonden we goed uitgeslapen op en prepareerden we ons voor een stevige (zo meteen zal blijken hoe stevig) wandeling op de Kinder Scout. Bottienen aan, jassen en lunch mee! Ook ik draag mijn eigen rugzak met mijn water en jas (en voor mijn stenenverzameling ofcourse!). De wandeling start met een kuitenbijter van jewelste, de ene wei na de andere wei klimmen we stijl omhoog van poortje naar poortje. De 'menure' - aka mestgeur -treedt ons vrolijk tegemoet. Ik vind het best wel lastig! Gelukkig wandelen we ook door de schaapjes en dat zorgt voor animo. Na een paar kilometer moeten we beslissen of we de lange route doen (11km met veel uitdaging) of de korte route doen (6km en minder uitdaging). Ik kies meteen vol energie voor het eerste en sprint als een echte berggeit voorop de berg op. We komen geregeld wandelaars tegen die broer en ik hartelijk begroeten met een hello! We krijgen een paar keer te horen hoe geweldig het is dat we dit 'as a family' doen. Na de weides volgt een steile klim langs the Three Knolls en de Clutcher Rocks (rotsformaties) richting Redbrook.

We lunchen op de rotsen en trekken dan verder richting de top, ook broertje stapt nu zelf. We kijken onze ogen uit naar de mooie vergezichten en huppelen van de ene rots naar de andere. Er wordt niet geklaagd. We bereiken de top - een bountymoment zoals de traditie het wil! Vanaf dan wordt de afdaling ingezet langs the Swine's Back en Edale Cross, een kruis uit de middeleeuwen. We zien koeien met rugnummers en ik denk dat dat dient omdat ze de koeien laten racen tegen elkaar :-) ... Niet dus...

Het is best wel warm en we beseffen dat we te weinig water meenamen en geen zonnecrème, met al die code geels denk je niet meteen aan zo'n mooie dag... Gelukkig zijn we doorzetters en hoedje af voor mezelf want de laatste kilometer is echt wel lastig, mijn voetjes deden pijn!

Algauw kwamen we langs een camping, vlak voor ons eindpunt, waar we beloond werden met water, een ijsje, een snoepje...! Dat badje hebben we vanavond meer dan welverdiend! Ik heb vandaag voor het eerst meer dan 10km gewandeld in de bergen, mama en papa vermoeden 12 km! De aftersun wordt rijkelijk gesmeerd op de kuitjes en de kaakjes... Een kom ravioli en dan ons bedje in!

Morgen vertrekken we jammergenoeg uit de mooie Peaks en rijden we naar de Lakes. Benieuwd naar onze nieuwe slaapplek, zonder electriciteit en wifi...dus jullie zullen ons even moeten missen! Hopelijk vallen de aangekondigde codes geel daar mee en spoelen we niet weg!

Liefs Fay met een Earl Grey

PS Happy Birthday tooooo Fientje ♡

PPS Hela pepe, niet lachen met Zweinstein, jij zat wel op Ezelstein :-)

1. Meetje en pepe.:
    9 augustus 2019
    Opnieuw een mooi verhaal... en wat een mooie foto's! Van koeien met rugnummers had ik nog nooit gehoord.... dacht eerst dat het een grapje was😉. Rynntje kan al goed op en over de rotsen stappen heb ik gezien... toch maar oppassen dat jullie er niet afvallen hé.
    Geniet er maar van... hopelijk met af en toe wat zon... en zonder regen! Vele groetjes uit Veurne❤.
  2. Verie:
    9 augustus 2019
    Heel mooi daar!!! Doet me denken aan Ierland. Ik schrijf het op mn reislijstje bij! Nog veel plezier daar met mooi weer!
  3. Katrijn:
    12 augustus 2019