UK 2.0: The Cotswolds... Harry Potter in Gloucester Cathedral & Dragons in Berkeley Castle

7 augustus 2019 - Gloucester, Verenigd Koninkrijk

Haai!

Zoals beloofd een blogje over onze citytrip aan Gloucester én over de verrassende extra dag in de Cotswolds!

Zondag gingen we op weg naar Gloucester, een middelgrote stad aan de river Severn. We parkeerden aan de oude en tegelijk vernieuwde dokken. We zagen mooie pakhuizen en narrow boats, en kwamen langs een heel gezellig marktje. Daar mocht ik op de schminkstoel en werd ik een vlinder, Rynn werd omgetoverd in een draakje. Daarna reden we op 'het treinspoor' (lees, twee dubbele gele lijnen op het voetpad) het centrum in.

We namen een aperitiefje met taco's en gingen dan de kathedraal verkennen. Bij binnenkomst kregen we een orgelconcertje cadeau. En nu komt het, Potterfans verenig u, in de kathedraal werden verschillende scenes van de Harry Potter-films opgenomen! Met een superleuke handleiding konden we alle plekken terugvinden! Ik vond het zo cool om op dezelfde plekjes als Harry te mogen staan! En... ik kreeg mijn eigen sorteerhoed cadeau! Mama en ik kregen Griffoendor te horen en papa Ravenklauw.

In de binnentuin kregen we een klokkenconcert cadeau, waarbij broertje helemaal dolletjes rond de fontein ging huppelen. Kijk maar eens bij onze video's! Daarna beklommen we nog de gallerij, waar we ons konden verkleden en de glasramen van dichtbij konden zien.

Geslaagde missie, tijd om de buikjes te vullen met een kaas en vleesplank (alhoewel ik graag vegetariër wil worden, eet ik nog altijd heel graag salami) en wat salades!

Ondertussen hoorden we dat er op verschillende plaatsen in Noord-Engeland code geel voor het weer gegeven werd, kans op zware regenval, onweer en overstromingen dus... Er stond ook een dam op barsten in de regio waar we wilden kamperen, waar het hele dorp Whaley Bridge geëvacueerd werd. We besloten dus een dagje extra in het goede weer te blijven, en voor de overige dagen in the Peak District een huisje te huren. Zeker gezien de staat van de tent en Rynn die moeilijk dutjes doet in de tent...

Zo gezegd, zo gedaan! Maandag was het de hele dag mooi weer en de ochtend brachten we door op de camping. In de namiddag bezochten we Berkeley Castle! We gingen er op drakenzoektocht! Prachtig kasteel vanbinnen maar nog mooier van buiten! De tuinen kwamen precies uit een sprookjesboek, met een waterlelievijver en een regenboog. In het vlinderhuis zagen we mooie vlinders van heel dichtbij!

Zo kunnen we ons avontuur in de Cotswolds besluiten, het is een hele mooie regio met superveel te doen. We kunnen zeker nog eens terugkomen want de helft van de to do list hebben we niet kunnen afvinken.

Morgen (dinsdag) rijden we naar the Peak District, op weg naar ons last minute geboekte huisje, de Sett Cottage in Hayfield! (Met dank aan de firma Boute voor de boeking :-)!)

Dikke zoenen van mij! Xxxxxx

1. Meetje en pepe.:
    8 augustus 2019
    Prachtige foto's hoor!!
    Jullie kunnen zo meedoen in een Harry Potter film.
    Het eten ziet er ook zeer lekker uit... we zagen een foto van een lekkere Pizza..1van pepe zijn lievelingskostjes. Geniet er maar van...Groetjes van ons 2.
    We hebben al zwijntjes zien passeren ... en jullie zijn in Zweinstein geweest ...SUPER!!!
  2. Kim & co:
    8 augustus 2019
    Zalig om jullie weer te mogen volgen! Het ziet er prachtig uit x
  3. Sabine &Richard:
    9 augustus 2019
    Hallo Fay ,wat een prachtige reis .zoveel indrukken ,mooie streek waar jullie nu zijn!!
    Wij waren ook al eens in de Cotwalds, in het stadje Stradfort-upon-Avon ,waar Shakespeare (schrijver) geboren is en waar het huis staat van Anne Hathaways (Vrouw van Shakespeare). Leuk om te bezoeken ,er is ook een beren museum !!
    Geniet nog van jullie reis XXX
  4. Oma en opa cowboy:
    9 augustus 2019
    Dag fay, we genieten weer volop mee van jullie spannende verhalen. Je was een hele mooie lady met je roze kleedje aan en je broertje een supertoffe ridder. Ook papa mocht gezien worden. Dat zal een superleuk verkleedpartijtje geweest zijn. Jullie kunnen al flink stappen zeg 11km is niet mis. Hier in la roche zit zelfs een winkeltje van Harry Potter. Oma was ook zo gek op die films. De boeken van Harry Potter heb ik nog niet gelezen, kheb er nu nog veel die ik kan lezen nu we veel naar onze caravan kunnen gaan. Morgen gaan we eens naar de oma en opa van obi en ibe, die waren mee naar de binnenspeeltuin toen je nog eens bij oma was. Zij hebben hier niet ver vandaan ook een caravan staan. Is maar half uurtje rijden voor ons. Het is hier ook zo leuk. jullie vreugdedansje aan de klokken was goed gevonden. Je broertje is ook weer een heel stuk gegroeid. Zucht... Ik ga nog een klein omaatje worden als jullie twee zo blijven groeien. We sturen jullie heel knuffeltjes uit de ardennen waar het nu heel veel regent. Dan spelen we spelletjes of kijken wat tv hé. Lieve groetjes aan jullie alle vier en tot jullie volgende verhaal 😍😍♥️