UK 2.0: Next adventure coming up in August

30 juni 2019 - Gent, België

Dag lieve lezers,

Het is al weer een jaar geleden dat ik op avontuur ging in wonderland, dus wil ik jullie graag al een beetje warm maken voor onze volgende reisbestemming! We hebben niet stilgezeten hoor, we gingen een paar keer op ontdekking in eigen land: naar de Ardennen en de zee.

De keuze voor een nieuwe bestemming lag deze keer niet voor de hand. We wilden graag in Europa op reis en zoals altijd liefst low budget.  Polen, Slovenië, Spanje, Griekenland, ... stonden allemaal nog op ons Europese lijstje en er werden verschillende reisvoorstellen uitgestippeld door mama. De rij-tijd met de auto is zeker met een peuterbroertje te lang naar deze bestemmingen. Vliegen zou dan de goedkoopste en snelste optie zijn. Maar ik leerde het afgelopen jaar erg veel over het klimaat en besefte dat op reis gaan met het vliegtuig niet bepaald goed is. Mama en papa berekenden via myclimate.org hoeveel ton CO2 het ons zou kosten... 2 ton als we met 4 naar Polen zouden vliegen! Dat is ongeveer 4 keer zoveel als wat we zouden mogen uitstoten op jaarbasis. Dat zette ons toch even aan het denken... Als we met de trein naar Polen zouden reizen, dan waren we 5 keer zoveel geld kwijt en zouden we twee lange reisdagen tegemoet gaan. Als we uitrekenden wat een autovakantie van ongeveer 2000 km zou betekenen, dan kwamen we uit op 0,5 ton. Op zoek dus naar bestemmingen dichter bij huis voor deze vakantie...

Na veel gesprekjes, en uitwisseling op fora van reizende gezinnen, besloten we wel dat we zouden blijven reizen, en zeker ook wel nog zouden vliegen. Als we zien wat de kinderen leren, hoe sterk onze band wordt als we buiten onze comfortzone reizen, hoe onze kijk op de wereld en andere culturen breder is geworden, ... dat zouden we niet willen missen. Maar we besloten wel dat we er rekening mee zouden houden, vluchten zouden beperken, afwegen of er alternatieven zijn ... Dit gezegd zijnde, onze cruise naar Alaska was pas een echte vervuiler (sorry klimaat...!) maar zooooo mooi! Zo genieten! We duimen dat de wetenschap snel propere brandstoffen vindt voor deze vervuilende vervoersmiddelen...

Maar dus, een dichtbij-vakantie! Zoals jullie wel weten hebben we ons hart een beetje verloren in één van onze buurlanden. Mama en papa gingen er al een paar keer op vakantie zonder mij, al een keer met mij, maar nog niet met mijn broertje. Een land vol mysterie, met lekker eten (shepperd's pie, scones & clotted cream, full breakfast,...) prachtige natuur, smalle holle wegen, glooiende landschappen en gekke bewoners met een typische humor... yes indeed: the UK! Op de vorige reis bezochten we vooral Cornwall en Wales, nu gaan we 4 regio's opzoeken. We gaan kamperen in de Cotwolds en The Peak District, glampen en op B&B in The Lake District en eindigen aan de kust van de North York Moors in een YHA Hostel.

De reis is pas gepland in de eerste weken van augustus, eerst ga ik nog op circuskamp, dan op vakantie bij oma zee en op Chirokamp! Dat belooft weer een zomer vol avontuur te worden dus! Ik hoop alvast dat jullie mijn blogje ook weer zullen volgen in augustus, want ik vind het echt leuk om jullie reacties te lezen! Voor de nieuwe lezers, als je mijn avonturen wil lezen, rechts onderaan op de blog in een groen kadertje vind je de mailinglist, daar kan je je inschrijven met je mailadres en dan krijg je onze updates in je mailbox.

Veel liefs van Fay

(en mama en papa en Rynn)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. An (Julie, Lore en Seppe):
    30 juni 2019
    Leuk om te lezen, Fay, wij gaan zeker volgen! Veel plezier op je kampjes!
  2. Meetje en pepe.:
    30 juni 2019
    Hoi Fay, dat wordt weer een leuke zomer. Eerst een beetje de clown uithangen op een circus kamp. Een beetje uitrusten bij oma zee, doe haar maar de groeten van ons. Dan op kamp met je chiro vriendinnen. En dan een leuke vakantie in de UK.
    Leer je broertje al maar wat Engelse woordjes... we volgen zeker weer je leuke verhalen.
    Groetjes.
    pepe en meetje.
  3. Kim & co:
    1 juli 2019
    Oh schitterend om weer te mogen meegenieten van jullie toffe avonturen! Geniet ervan en heel veel plezier samen! Dikke zoen, Kim en co x
  4. Annie en willy:
    1 juli 2019
    hallo fay en co, steeds leuk om jullie belevenissen te volgen, een circus kamp is wel zeer speciaal ,stuur maar enkele foto's van je kunstjes. zonnige groetjes annie en willy
  5. Oma en opa cowboy:
    2 juli 2019
    hallo Fay !
    Het zal weer een spectaculaire zomer voor je worden . misschien wel leeuwen temmen in het circuskamp ;-) of de aap uithangen in de boompjes , klimmen kan je alvast als de besten !!! dan weer en hele belevenis op kamp in de Ardennnen ; en op nog geen kilometer van de Franse grens !! say yes to United Kingdom oma cowboy is er veel geweest met de camion en vond het heel vriendelijke mensen, en geniet er maar met
    volle teugen van !!! lekkere soorten thee proeven en ook de scones ; boontjes in tomatensaus en lekkere warme worstjes er bij als ontbijt .. zalig toch ! We kijken alvast uit naar de belevenissen van jou en je kleine broertje . hopelijk spreken jullie nog nederlands als je terug komt :-)). Alvast een hele fijne vakantie en ook nog een dikke proficiat met je goede rapport ! Trots op jou hoor . Dikke knuffel aan iedereen en geniet van de leuke vakantie dagen ! Doen wij ook in onze caravan ...see you later ;-)))))
  6. Mietje Gadeyne:
    12 juli 2019