UK 2.0: On to the land of Alexander Boris de Pfeffel Johnson and bangers and mash!

1 augustus 2019 - Calais, Frankrijk

Goooodmorning!

Terwijl jullie dit lezen lieten we het vasteland vast al achter ons en suisden we met de autotrein zo'n 50 km onder de Noordzee door. Een verbazingwekkend ding toch, die 'eurotunnel'... Zou die met de aankomende no deal-brexit ook een andere naam gaan krijgen? Misschien de Alexander Boris de Pfeffel Johnson-tunnel? Wisten jullie dat het de derde langste tunnel ter wereld is, na de Gotthardtunnel en de Seikantunnel in Japan? Bon, nu rijden we ergens tussen Folkestone en Nympsfield dus, of zijn we al aangekomen op onze camping... Thistledown Farm Campsite.

Eergisteren kwam ik terug van een fantastisch Chirokamp, met een valies vol gras en was. Mama en de wasmachine draaiden overuren om toch maar alles van de ene valies proper in de andere valies te krijgen. Sedert mama fan is van Marie Kondo (een Japanse opruimgoeroe mét kinderen), werd ook de valies state of the art ingepakt! Rollen maar! Alles voor 4 personen in 1 valies! Hebben we alles zo geminimaliseerd dat we gewoon nog plaats over hebben in de auto of hebben we toch iets vergeten? In ieder geval, de chauffeur kan perfect door alle raampjes kijken. Dat kan wel eens handig zijn, met dat links rijden! Ook mijn plekje en dat van mijn broertje kreeg een upgrade! We hebben een tablethoudertje geïnstalleerd, waardoor we filmpjes kunnen kijken in de auto. Maar ook onze boeken liggen klaar! Harry Potter voor mij en Hopla en puzzels voor Rynn, hij is echt helemaal gek op puzzelen!

We weten niet of we veel wifi zullen hebben op de elektriciteitsloze camping in de Cotswolds, dus het kan eventjes duren voor je ons weer hoort!

Tot snel!

Dikke zoen,

Fay

PS de geluksbrenger is mee en Fay en Rynn hebben nog eens op de cucu gefloten!

PPS Bie, we hebben je geur-Engeland terug gevonden voor in de auto van onze vorige reis, hij hangt terug op maar na 5 jaar toch geen geurtje meer :-)

1. Meetje en pepe.:
    1 augustus 2019
    Een goeie reis gewenst / wees voorzichtig en DRIVE LEFT /
    Zorg goed voor elkaar/
    Love4❤❤❤❤ you.
  2. Bie:
    1 augustus 2019
    Heel veel plezier en kampeergenot! Met of zonder geurtje... ;-)
  3. Denise Boute:
    4 augustus 2019
    Dag Fay, We kijken weer uit naar al je belevenissen in het mooie engeland.
    Geniet er maar van met je broertje Rynn en mama en papa.
  4. Annelies:
    4 augustus 2019
    Joepie, weer meelezen met jullie avonturen. Veel plezier! X
  5. Oma en opa cowboy:
    5 augustus 2019
    Dag fay. Fijn te lezen dat jullie goed op weg zijn. Ondertussen vertrokken wij ook richting ardennen naar onze caravan. Gisteren marktdagje gedaan met vriendin uit Sint joris, waar we vroeger woonden. Zij hebben hier verderop ook een caravan. Was supergezellig samen. Deze namiddag kolen nonkel Gilbert, maar tante lutgart, neefje van je mama Jurgen en zijn vrouwtje Nadia op bezoek. Samen gezellig iets drinken met zijn allen aan de caravan en dan gaan eten samen op de camping. Nu weten we ook weer hoe leuk het is om te kamperen. We wensen jullie een supermooie vakantie toe, en yes drive Every time Left.!!! Dit vond ik zoo leuk met de vrachtwagen dat links rijden en tis ook een zooo mooi land. Je gaat weer fantastische Di gen beleven en we zijn al heel benieuwd naar je vele toffe verhalen. Dikje kus en knuffel aan jullie allemaal 😘😘
  6. Oma en opa cowboy:
    5 augustus 2019
    Ps er staan paar foutjes in oma weer te vlug getypt dus opa en oma cowboy... Deze namiddag komen nonkel Gilbert en tante lutgart de..... Je gaat weer fantastische dingen beleven.... En als laatste dikke kus en knuffel