UK 2.0: The Cotswolds... pubs, strolls in the rolling hills & Mr. Whippy

6 augustus 2019 - Nympsfield, Verenigd Koninkrijk

Dag iedereen,

Hier ons eerste verslagje uit Engeland! De heenrit verliep vlotjes, we waren nog maar net de tunnel uit of we troffen de eerste anti-brexiteers die een brug bezetten met kleurrijke slogans. We deden een tussenstop in Lydiard Park, een speeltuin met een cafeetje. We hadden chance, er stond ook net een soort van mini-kermisje met springkastelen. Rynn had wat minder geluk, die werd gestoken door een wesp. Angel verwijderd, gif eruit gezogen en gelukkig van een lieve dame verzachtende creme gekregen :-).

In de late middag kwamen we aan in de Cotswolds. Instant liefde. Glooiende heuvels, smalle holle wegen, boomtunnels, pubs met namen als The Queens Crown, The Hare and Hog, en prachtige cottages... Yes, the real English countryside. Onze ecocamping, Thistledown Farm Campsite, zouden we bijna liever geheim houden... Alles wat we in een camping willen! Superruime plekjes, eco, kampvuur toegestaan, en een lunchcafé erbij met cakes en pizza in kleioven-avonden... .

In een mum van tijd, en met hulp van kruiwagenduwers, stokkendragers en piket-aangevers, stond de tent recht. Onze tent is helaas bijna versleten, en bij het opzetten begeeft een stok het, gelukkig is er altijd ducktape. We genieten van de avondzon en marshmellows bij het kampvuur...

De camping ligt vlakbij Woodchester Park en op dag 2 trekken we dus onze wandelschoenen aan en wandelen we door bos en wei, naar vijvers met een boathouse en tussen de schaapjes door naar Woodchester Mansion. De ideale filmlocatie voor een Midsomer Murders-aflevering! We kunnen er terecht voor tea & cake... Heerlijk. Broertje is zo moe, hij heeft dan ook het grootste deel zelf gestapt, dat hij op mama's schootje in slaap valt. We doen een dutje voor we verder trekken langs Coaley Peak en Uley's Long Barrow. Een picknick met een view en... Mr. Whippy, een ijskarretje in de middle of nowhere! We volgen de public foothpath verder langs en door de maïs en doen nog een tussenstop in The Rose & Crown. We zijn blij als we de camping bereiken, ik heb alweer vlot 8 km op mijn teller en broertje zeker 4 km!

Geniet maar van onze eerste fotootjes, morgen zijn we er weer met meer weer!