ROUTE DU SOLEIL: Upgrading to Dune nr. 3, beachcombing & golden sunsets

4 april 2023 - Vias Plage, Frankrijk

Hi lieve iedereen!

Maandagmorgen zijn we verhuisd! Allez, het was natuurlijk niet ver, van ons campinghuisje naar Dune nr. 3, ons kampeerplekje! De meisjes ruimden het huisje op, terwijl de jongens de nieuwe tent opzetten. Dat ging heel vlot! Rynn pompte alle tentbuizen op, papa jongleerde met de piketten en de stormtouwen. Nog even wat inrichten en we waren gesetteld. Sjoerd van de kemping zag dat het goed was.

We slapen op 25 meter van het strand en op 50 meter van de zee... een klein poortje door, de duin over ét voila! Op het strand! De afgelopen 2 dagen hebben we daar echt van genoten. Schelpen verzamelen, zand-bakkerijen bouwen, over de golven springen...

We gingen eten kopen in de grootste Hyper U van het land (als er nog grotere zijn eten we onze schoen op). Papa en ik vonden het geweldig, maar mama en Rynn waren overdonderd en hadden keuzestress... We kochten ook zonnecreme en aftersun, vooral voor mama en papa hun verbrande hoofd🍅🍅... en uiteindelijk konden we genieten van een lekker maaltje.

We speelden ook al veel gezelschapsspelletjes met "Wie heeft op de tafel gepoept?" als ons nieuwe favorietje. Maar hé, het was niet mijn papegaai die op de tafel poepte, misschien was het jouw schildpad?

Voor het slapengaan kijken naar de zonsondergang, een wandelingetje in pyama naar het strand, ... en dan met onze warmwaterkruikjes in de slaapzak.

Vandaag gingen we zwemmen in Agde, in een architecturaal speciaal zwembad. Er waren broebelbaden, glijbanen en aquafitness... Mama en ik zagen er onze toekomst in en gaan starten met een nieuwe sportsoort: sporten voor idioten... geinspireerd op onze eigen watermoves! 🤪 Enfin, goed dat iedereen eens het zand van tussen zijn tenen kon spoelen, om dan meteen weer het strand op te trekken. En daarna nog eens te gaan zwemmen in het te koude campingzwembad... alles kan en mag hier.

Het campingleven trekt hier nu goed op gang, we zijn omringd door heel veel campers (allemaal Duitse pepe en meetjes) en caravans maar we blijven tot nu toe de enige tent. De medecampingbewoners vinden ons superflink omdat ik altijd met mijn broer ga afwassen. Ze weten natuurlijk niet dat wij er voor betaald worden. We verdienden al genoeg halve euro's om een snoeppizza te kopen in het winkeltje! 🤗 's Morgens gaan Rynn en ik ook samen naar de bakker, zo kan ik mijn Frans wat oefenen.

Ondertussen liggen we weer gezellig in onze slaapzakken, het blijft hier wat winderig, maar het geluid van de golven is onbetaalbaar...

Lieve groeten,

Fay & team explorers

PS Put the heat on! We hebben chauffage in onze tent, meer dan welkom 's avonds :-). Een klein toestelletje uit Dewaele kampeerwinkel maar het is geweldig!

PPS Pepe, je kookvuurtje doet het hier nog altijd prima 😊