ROUTE DU SOLEIL: The rainy road to windy Cap d'Agde & beachfun

2 april 2023 - Vias Plage, Frankrijk

Hier zijn we weer met meer weer!

Ok, Frank De Boosere is dan misschien wel op pensioen, maar mama en papa hielden het kampeerweer goed in de gaten. Tijdens de rit van Orléans naar de Mediterranée vielen er bakken regen uit de lucht en hoorden we dat er een tempête op komst was aan de kust... hmm. Even een belletje naar Sjoerd van 'de kemping', die ons verzekerde dat dat kamperen wel zou lukken. Geen wolkje aan de lucht.

Onderweg had mama's gsm ook wat last van nattigheid, toen hij in de Mc Donalds door een ontplofte wc-papier-houder in het toilet werd gekatapulteerd... gelukkig bleef de schade beperkt 😬.

We zagen een hele dikke regenboog, een brug gebouwd door Eiffel en reden over de grote Millaubrug.

Bij aankomst waaiden we uit de auto naar binnen in de receptie onder een donkere stormwolk. Sjoerd zag nu ook in dat die tent opzetten wat lastig zou worden en overhandigde ons de sleutel van huisje nummer 7. Na een heerlijke spaghetti met zwanworstjes onder de windvrije wol onder de wuivende palmen. Oef.

Vanmorgen werden we wakker onder een stralende zon mét veel wind. We besloten om op verkenning te gaan in Agde. We stopten even aan Canal du Midi om een ronde sluis te bewonderen en reden dan de oude stad binnen. Het was opvallend rustig in dit stadje dat vooral uit lavasteen is opgebouwd. De reden daarvoor bleek toen we aan de speciale kerk kwamen... Palmzondag! De kerk zat afgeladen vol... mensen op hun knieën aan het bidden achteraan de kerk.

We aperitiefden in het café naast de kerk samen met de andere afvalligen aan de toog die de mis niet gehaald hadden. We verdwaalden door de wel erg dunne steegjes van de stad. Aan het water gingen we op restaurant op een wiebelig ponton, terwijl we de Ronde op de gsm konden volgen.

Nadien reden we naar Cap d'Agde. We deden ons eerste terrasje en ik koos een cocktail - no worries grootouders, het was zonder alcohol. We misten net de finale van de ronde bij gebrek aan 4g, maar zagen dat Pogacar en Kopecky terecht het hoogste trapje mochten beklimmen. Tijd voor wat actie, dus wij klommen ook over rotsen op en neer tot op Plage de la Conque... een geweldig quasi windvrij zwart lavastrand. Wij blijven dan voor altijd hier hé. Doei. 😜

PS Wie vindt op de foto's onze 1 april grap op 2 april!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Denise Boute:
    2 april 2023
    Wel jullie hebben al veel meegemaakt regen en zonneschijn en nu nog de warmte die erbij moet komen. Geniet er van. Dikke knuffel tante Denise en nonkel Jules
  2. Oma en opa cowboy:
    3 april 2023
    Bonjour la douce france . Weer heel wat belevenis achter de rug 🌝.de zon gast zo langzamerhand ook wel eens gaan schijnen zeker 😉.het ziet er daar wel heel mooi uit .genieten jullie er maar van ,dat doen wij in het regenachtige België ook 🙈🙈🙈 verl plezier de komende dagen ,!!!groetjes van ons twee 💖💖
  3. Céline Theunynck:
    3 april 2023
    Heyheey!
    Wat is de reisblog weer leuk! Zo heb ik altijd het gevoel in vakantie sfeer te zijn 😁.
    En de 1 april grap, op 2 april, goeitje, k'was er bijna mee weg! 🤣😜
    Nog veel plezier op de reis, geniet er van!
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag 📝
    Groetjes, Céline