ROUTE DU SOLEIL: Dali in fabulous Figueres & Gaudi in bustling Barcelona

7 april 2023 - Barcelona, Spanje

Hola todos! Que tal? Aquí todo muyyyy bien!

Woensdagmorgen zwaaide Sjoerd van de kemping ons uit met de befaamde woorden: Nou, lekker, een paar dagjes Barcelona! We lieten ons tentje staan, bergden er de dakkoffer in op en hoppa on the road!

We deden nog eens van tussenstop op de bots! Rynn en ik mochten kiezen uit 3 foto's en we kozen het museum met de grote eieren op in Figueres... eerst even picknicken aan een groot fort (een optie waar we niet voor kozen maar zo zagen we het toch ook nog even 🤭...) Maar dat museum amaaaai, schot in de roos! Dalí bouwde dit (a)museum zelf uit, het is een meesterwerk én zijn laatste rustplek. Elke keer weer vallen onze monden open. We zagen oa zijn befaamde Lincoln Abraham en de uitgelopen uurwerken.

We zetten onze roadtrip verder, parkeerden onze bolide onder het hotel en mochten inchecken in een executive familyroom! We kregen een upgrade wegens overboeking van de family rooms. Een kamer op het 12de in een hoek met dubbel uitzicht op de Sagrada Familia én Torre Gloriès! En we kregen slippertjes en een badjas! 🤗Gloriès is een nieuwe wijk, vlakbij een groot shoppingcentrum, vol met restaurantjes. Heel handig dus om daar nog iets te eten (mmm coulante de chocolate!).

Na een deugddoende nacht een megalekker ontbijt met àlles. Ja. Écht. Alles. Soezekes, donuts, pannenkoeken, eitjes, chocoladekoeken... geen zorgen, van mama en papa moesten we ook wat fruit eten. We gingen voor het eerst met ons 4 in de taxi, echt niet duur, minder getsjool en superhandig! Richting Casa Mila oftewel La Pedrera, daar had mama tickets voor besteld. Een magnifiek huis, met een adembenemend dak. We poseerden zoals de aziatische influencegirls, maar dan zonder glitterjurken en high heels, en we vonden de 4 elementen - water - aarde - vuur - lucht- terug.

We hadden het plan daarna een picknickje te kopen in de Mercado op de Ramblas en daarna richting Parc Guell te trekken, helaas pindakaas. Blijkbaar moet je daar dus ook al online tickets voor kopen. Uitverkocht. Mama was boos op zichzelf en op de digitalisering van het reizen. Waar is de tijd van "go with the flow...".

Zo was er wel meer flaneer en aperotijd op de Ramblas en op Plaza Real, en in dit zonnetje... hakuna matata! Fay en mama gingen even shoppen en Rynn deed mee met de Paasspelletjes in het hotel! Met een alsof-opgeblazen-conejo-de-Pascua. We eindigden de dag met paëlla en tapasssss! Helaas waren de calamares op... croquetas dan maar.

Gelukkig hadden we ook voor de Sagrada Familia tickets op voorhand geboekt! Waw. Echt waw. Zo'n indrukwekkend bouwwerk, geïnspireerd op de natuur, uniek in zijn soort. Mama bezocht het 20 jaar geleden toen de binnenkant nog half een bouwwerf was... maar waw. Een pilarenwoud vol licht. Alles met een verhaal of een betekenis. We bestegen de Nativity Facade met de lift - nadat we de bewakers gesmeekt hadden om Rynn te laten meegaan (nog 5 dagen te jong) en dat gelukt was oef. De hoogte en de afdaling van 400 trappen - waarvan de laatste in een leuningloze spiraal naar beneden -  was nochtans eerder voor mama (35 jaar ouder dan de minimumleeftijd) een uitdaging. We waren echt onder de indruk van de grote prachtige ster op de Mariatoren.. een huis groot. 's Nachts perfect te zien aan de skyline van de stad. We komen nog wel eens terug als het af is, nog 8 torens, waaronder de grote Jezustoren,en 3 hoekkoepels te gaan...

Met nog maar eens een rondje tapas -CALAMARESSS- en albondigas met schoorsteensaus (het lievelingsgerecht van Sinterklaas)- keerden we moe en voldaan met ons autootje terug naar de tent. We dromen al over de volgende keer Barcelona, of ergens anders in Spanje! Hasta luego España! 🇪🇦

Fay, la reina

Rynn, el principe

1. Denise Boute:
    7 april 2023
    Het is een héél mooie reis geweest om nooit meer te vergeten. Zalig paasfeest. Tante Denise en nonkel Jules.
  2. Mietje Gadeyne:
    9 april 2023
    We zijn blij jullie mooi reisverhaal te hebben gelezen
    Nonkel Frank en tante Mietje
  3. Oma en opa cowboy:
    9 april 2023
    Och weer zoveel moois beleefd .Spanje en de prachtige kamer ,de monumenten en museums in Spanje, het Spaanse rynn tapas momentje ,de mooie uitzichten ....zoveel moois waar je later met heel veel liefde aan gaat terugdenken ...hier gelukkig ook heel mooi weer aan de caravan 😊😊😊al het hele weekend genoten van en met onze overburen 😍.felien ook bij haar oma in de caravan. Genieten jullie nog maar lekker van het mooie weer ginder.dikke knuffel aan jullie allemaal 🥰