ROUTE DU SOLEIL: Camplife, Medieval City of Carcassonne & Gouffre d'Oeil Doux

10 april 2023 - Carcassonne, Frankrijk

Bonjour tout le monde!

Na onze citytrip genoten we volop van het mooie weer op de camping - waar we trouwens écht heel tevreden van zijn- want we hebben een mooi plekje naast de zee én er is hier vanalles te beleven. Pingpongen, rustig een boek lezen, en kleine wasjes, grote wasjes!

We deden een wandeling langs zee met Christine op ezeltje Gribouille (Kriebel Krabbel) en poney Bamboe. Zalig! We speelden nog maar eens op het strand en het was eindelijk warm genoeg om het verwarmde maar toch frisse zwembad in te duiken! 's Avonds genieten we van lekkere bbq, de vleermuizenshow en de sterrenpracht!

Gelukkig vond de Paashaas zondag ook zijn weg naar onze tent! Mmm lekkere chocolade! Na een stevig ontbijtje - opgepast wel met gevaarlijke baguettes - vertrokken we naar Carcasonne. We konden weer iets van onze bucketlist schrappen: Carcassonne (ons lievelingsspel) spelen ín Carcassonne! Ik ben gewonnen en Rynn was tweede.

In het kasteel spelen we echte ridderspelen en leren we een gezelsschapspel van een jonkvrouw. We wandelen over de remparts en genieten van de mooie uitzichten én het heerlijke weer.

Wisten jullie trouwens dat de stad het grootste kasteel van Europa is en dat het maar zelden ingenomen werd. Toen ze op een keer werden aangevallen, gooiden ze hun laatste en vetste varken met een gestoofde appel in de mond over de muur. De aanvallers dachten dat ze nog altijd keiveel te eten hadden en kozen het hazenpad!

Rynn en ik kiezen een pijl en boog uit in 1 van de vele winkeltjes en oefenen op de kasteelgronden. Nog op de foto met een echte ridder en we zetten onze reis naar de tent terug in. We houden een filmavond met popcorn in bed!

Op onze laatste dag in de regio gaan we op verkenning in Fleury & (Liliane) St Pierre. Mama wordt gek van de dos d'anes onderweg. Verkeersdrempels zo hoog als een ezelsrug dus! Wij zingen Miley Cyrus op de achterbank, I can buy myself powers, write my name in de krant! We luisteren naar het luisterverhaal van de Gouden Vogel. Zal Tabiel Aurora kunnen bevrijden?

We picknicken eerst en beginnen dan aan onze wandeling naar een heel speciaal meer: Gouffre de l'oeil doux. Een smaragdgroen meer tussen de rotsen en de rozemarijn (even wat plukken voor bij het avondeten). Magnifique schoon.

We eindigen onze laatste dag op de camping met calamares, mosselen en pasta aioli 🤤😋... We gaan het buitenleven weer missen na onze trip.

Morgen vertrekken we naar onze laatste bestemming!

Salut!

PS Raadseltje: waarom slaan we hier voortdurend op elkaars voorhoofd?

1. Céline Theunynck:
    11 april 2023
    Amaaai, zalige foto's, wat een mooi weertje daar! Breng aub wat zon mee naar hier!

Het antwoord op het raadseltje is misschien omdat jullie veel gele auto's zien? ofwel natuurlijk omdat er veel muggen zijn?
  2. Fay Martha Alice in Wonderland:
    11 april 2023
    Bravo Céline! Het zijn inderdaad de GIGANTISCHE muggen die we van elkaars voorhoofd afmeppen -). Ik heb meer dan 20 beten, waarvan zeker 13 op 1 voet. De tube Calmiderm is leeg!