ROUTE DU SOLEIL: La Maison du Prince Condée in Charroux & Rynn's birthdaysurprise

12 april 2023 - Charroux, Frankrijk

Bonjourkes,

Hier komt hij dan, het laatste reisverhaal... oooh 😔 we willen nog niet naar huis!

Dinsdagochtend kraamden we samen de tent op en werd alles terug in de auto gepuzzeld. Tegen de middag konden we vertrekken naar Charroux. Eén van de plus belles villages de France! En inderdaad, na een goeie 5 uur bereikten we een piepklein middeleeuws dorpje met kleine kasseistraatjes. We logeerden in La Maison du Prince Condée, oftwel een wel erg oude chambres d'hôtes... met een wenteltrapje naar boven! We hebben 2 mooie en sjieke kamers. Blij met de warme douche en heerlijke bedjes! Voor het slapengaan maken we nog een avondwandeling in het muisstille dorp!

Woensdagochtend werden we wakker met ballonnen en een liedje... het is Rynn zijn verjaardag! Zes jaar! Hiep hiep hoera! Er zijn cadeautjes en Maryline heeft cake en glutenvrije taart gebakken en Rynn mag kaarsjes uitblazen. Mama en papa hebben nog een verrassing: we gaan naar een pretpark met attracties én dieren! Le Pal is een 50 hectare groot park midden in Frankrijk. Er wordt een regenachtige dag voorspeld dus hebben we geluk: weinig volk. We kunnen alle ritjes meerdere keren doen en mogen soms zelfs blijven zitten. Uiteindelijk worden we natter van de Splash en de Colorado River dan van de regen 😃.

Na het middagmaal gaan we op zoek naar Rynn zijn lievelingsdier: het nijlpaard! We zien er 3 van heel dichtbij, ze eten graag sla en witlof! Oeps, we werden bijna gevoerd aan de krokodillen!

Mijn lievelingsattracties waren de snelle Le disque du soleil, de Gele Tijger en de Colorado rivier. Mijn broer vond vooral de Gorilla, de kikkertjes en staan treuzelen in de regen (eigen woorden 😅) leuk. Hij bedoelt zeker het even schuilen met een pannenkoek en warme chocomelk?

's Avonds gaan we eten bij Barapotin in Charroux... een huiskamerrestaurantje met heerlijk lokaal en simpel eten. Als dessert krijgt Rynn een ijsje en mag hij nog eens kaarsjes uitblazen! Ik eet een heerlijke chocomousse en mama en papa een Île Flotante...

We slapen nog een nachtje prinselijk en met een stevig ontbijtje achter de kiezen worden we uitgezwaaid door Maryline, die zegt dat wij hele flinke kinderen zijn... een complimentje waar we weer een beetje van groeien. Zo rijden we stilletjesaan terug richting België... in Parijs zien we de Eiffeltoren, die Rynn nu ook dolgraag wil beklimmen dus daar komt vast nog een nieuw avontuur van!

En we verklappen hier alvast ook dat we deze zomer naar Malta vliegen! Tot dan voor onze nieuwe verhalen?

Dikke knuffel,

Fay

Papa, mama en Rynn

PS Bedankt voor de berichtjes op mijn blog!

PPS De autoroutes zijn zaaaalig om op te rijden.

PPPS We gaan zeker nog eens terug richting Zuiden... 🤗

1. An (Julie, Lore en Seppe):
    14 april 2023
    Ooh wij plannen ook een bezoekje naar Le Pal deze zomer, in onze doorreis naar de provence. Klinkt als een heel leuk park!

Leuk dat we weer jullie avonturen konden volgen!