PORTUGAL: Looking forward to fresh fish, fado and fun in the sun!

31 mei 2015 - Gent, België

Bom día! Dag reis-lezers!

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we dan met onze nieuwste reisplannen!

Na veel wikken en wegen, verzamelen van leuke ideeën, samen gooien van reiswensen van het hele gezin en lotjes trekken, zijn we tot onze nieuwe bestemming gekomen. Een land dat niet op het prioriteitenlijstje stond, maar uiteindelijk wel aan al onze wensen voldoet. Ik wou deze zomer graag een zonnige vakantie  (die nieuwe hartjes-bikini moet renderen hé). Mama wou vooral géén uren in een te warme auto rijden naar bestemming en wou goedkope vliegtickets scoren (elk zijn hobby). Papa wou wel avontuur in de vorm van kano's en bergen (tja, eens een scout, altijd een scout). Et voila: Portugal it is! Ik zie mezelf al op het strand spelen, zwemmen en ijsjes eten! Mama mag het vliegtuig op en kijkt uit naar de vrijheid van het cruisen in de campervan en papa ziet de nationale parken mét bergen en kanotochten helemaal zitten. Iedereen content!

We huren dus voor het eerst een campervan. Daar droomden we al een tijdje van. Telkens als we op camping de hippe busjes zien verschijnen, staan we nieuwsgierig te kijken en ons af te vragen of het iets voor ons zou zijn. Aangezien we plannen hebben om volgend jaar 5 à 6 weken met elkaar in hetzelfde voertuig door te brengen, leek het ons dan ook niet mis om een try-out te doen van een tweetal weken. De camper is een kleine upgrade van een hippie-busje maar dan ook weer geen mobilhome. Compact, maar met voldoende comfort. Zo hebben we een frigo aan boord, een kookplaat met twee gaspitjes en een stapelbed. Ik kan niet wachten om daar mijn oogjes in toe te doen! Ik keek met mama al eens naar de foto's en zag dat de kindjes het best wel fijn vonden om in het busje rond te reizen.

We vertrekken op dinsdag 7 juli en keren terug op donderdag 23 juli (net op tijd om nog een beetje Gentsche Fiesten mee te pikken). Zo hebben we toch een goeie twee weken om het land te exploreren. We denken erover om echt zo weinig mogelijk op camping te staan en ook weinig op voorhand vast te leggen, zodat we, afhankelijk van weersomstandigheden en goesting, à la minute kunnen beslissen waar we gaan en staan.

Alle tips voor mooie plekjes zijn meer dan welkom!

Groetjes!

Fay

1. Bie:
    31 mei 2015
    Amai, Fay... dat ziet er een superleuke vakantie uit. Ik wil ook al heel lang eens vliegen. Mag ik mee in je valies?
  2. Fay Martha Alice in Wonderland:
    31 mei 2015
    @Lander: hoe compact kan jij je in een bolletje oprollen? En kan je dan nog even mama vragen je niet te veel eten te geven, want anders zal mijn valies teveel wegen...
  3. Bie:
    31 mei 2015
    Als het nodig is, kan ik mij heel klein oprollen... het lange stil zijn zal misschien wel een probleem kunnen zijn. :-) Ik kijk al uit naar jouw spannende reisverhalen die je gaat kunnen vertellen in juli of augustus. Dan moeten we nog eens een date vastleggen. ; -)
  4. Mietje Gadeyne:
    5 juni 2015
    Binnenkort mag je van ons enkele tips verwachten.
    Fay een camperplaats om op het strand te kunnen spelen komt eraan!!!
  5. Chris:
    6 juli 2015
    Coooooool dan gaan we gewoon elkaar volgen op de blogs! Have fun in the sun!
  6. Mietje Gadeyne:
    7 juli 2015
    Dag Fay,Tina en Rik
    Vandaag de grote dag want jullie vertrekken zuidwaarts. Hopelijk zullen jullie iets hebben aan de tips die ik jullie stuurde via het hotmail adres van Rik. Geniet van Portugal en het camperleven!!!
  7. Annelies:
    7 juli 2015
    Woehoe! Jullie zijn vertrokken! Veel plezier, geniet ervan en merci dat wij via deze weg kunnen mee genieten.