FRANCE: Disneyland Paris

19 april 2015 - Paris, Frankrijk

Bonjour!

Mama en papa gaven mij nog een paar tips en bij de aankomst in het hotel vertelden ze mij dat ik naar Disneyland zou gaan! Jippie! Het hotel Elyséé lag vlakbij Disneyland en we konden er gratis parkeren en dan met de gratis pendelbus naar het park. Eerst lekker eten op restaurant en dan naar bed! Vrijdag hebben we lekker rustig kunnen ontbijten, alhoewel ik pijn in mijn buikje had (van de zenuwen?) en ook mama niet veel door de keel kreeg. Mama had het bezoek goed voorbereid en wist goed wat er waar te beleven viel, we hadden ook een paar goede tips van kenners gekregen. De rit met de bus (15 minuutjes) en binnengaan (5 minuutjes) ging supervlot. Meteen de Minnie-oortjes gekocht! Met roze strik voor mij en rode met bolletjes voor mama! En dan kon de magie beginnen, de wandeling door Main Street en dan de eerste blik op het roze kasteel...ik werd er toch een beetje stil van! Ik mocht meteen de schminkstoel op en werd omgetoverd in Elsa van Frozen! Mijn dag kon al niet meer stuk! We gingen eerst Fantasyland ontdekken, het kasteel van Doornroosje, de bootjes van Pinokkio en Sneeuwwitje, de carrousel van Lancelot en de draaiende kopjes! Om 12.30 uur gingen we kijken naar Goofy's lenteparade! Overal waren bloemendansers te zien en toen kwamen Mickey en Minnie er aan in hun auto. Ze stopten vlak voor mij en toen stapte Minnie uit en kwam ze recht naar mij toe, en gaf mij een knuffel! We genoten met volle teugen!

Daarna terug richting Fantasyland! Het leukste vonden we toch het circustreintje, lekker snel door de bochten, ikke met de handen in de lucht! We gingen er wel drie keer in, we hoefden echt niet lang te wachten! Toen we uitstapten zag papa vanuit zijn ooghoek een onaangekondigd optreden van twee prinsessen, Assepoester en Merida. Ik mocht even bij Merida en kreeg van haar dan ook een dikke zoen!

Om even te bekomen van alle sensatie gingen we rustig picknicken en deden we een boottochtje door Small World. We hadden voor Peter Pan's Flight een fast-ticket en stonden maar 5 minuutjes in de rij :-) voor we langs de sterren konden vliegen. Nu was het tijd voor een beetje meer avontuur in Adventure Land, we gingen er in de Pirates of the Carribean-boot, woooow, dat ging een hele vaart, zo in het donker omhoog en dan in het water naar beneden! We besloten om nog een beetje meer sensatie op te zoeken en gingen in de Thunder Mountain, een echt snelle achtbaan (gelukkig niet overkop), daar had ik wel schrik! Ook mama deed bijna in haar broek :-). Dat Frozen-ijsje hadden we nu dan wel verdiend!

Daarna gingen we rustig kijken naar de Disney Magic Parade! We zagen er alle Disneyfiguren voorbijkomen, ook de échte Elsa! Waw! Nadien mocht ik met centjes van mijn spaarpot een Elsa-pop kopen! Wat ben ik blij!

's Avonds gingen we eten in het echte piratenrestaurant The Blue Lagoon! Hmm, lekker smullen van dat Caraïbisch eten...maar toen werd ik toch wel erg moe... we wandelden met de lichtjes aan terug weg, daaaag Disneyland, tot de volgende keer! We komen zeker nog eens terug!

Onze avonturen zitten er voorlopig al weer op, maar deze zomer komen er vast en zeker nieuwe aan!

Dikke knuffel,

Fay

"The best journey always takes us home"

1. Denise Boute:
    28 april 2015
    Bravo Fay jij bent al een grooooote meid.