PORTUGAL: Lissabon, the city of trams, elevators and Anna

9 juli 2015 - Lissabon, Portugal

Joehoe iedereen,

Na de niet zo fijne kennismaking met ons busje, besloten we een dagje langer in de hoofdstad te blijven hangen. De stad bestaat uit een wirwar van kleine straatjes en grote straten, met lage en hoog gelegen delen en elk wijkje heeft er zo zijn eigen naam. We besloten in de cuidad baixa te starten en met één van de trammetjes naar boven te rijden. Een erg kort ritje, maar wel een leuke ervaring. We wandelden naar Elevador de Santa Justa, een sierlijke gietijzeren en houten constructie waarmee je 30 meter omhoog kan zweven, zo kom je op een snelle manier in de bovenstad terecht. We aten een lekkere lunch met zalm en tonijn bij Babete... Met ons buikje goed vol, gingen we weer op stap. Ik werd wel een beetje moe van dat vele stappen en toen zagen we net een superleuke tuktuk, met allemaal verschillende kleuren! Dat wou ik wel eens proberen. Onze chauffeur heette Anna (ze leek niet op Anna uit Frozen maar was wel heel lief). Ze vertelde mama en papa alles over de stad, terwijl we een uur lang door de hobbelige en steile straatjes reden. Moe maar voldaan gingen we terug naar de camping, ik deed zelfs een dutje in mama haar armen op de bus... Nog even zwemmen, een boterhampje en dan ons bedje in. Gezellig zo naast mama slapen! Papa slaapt boven op de luchtmatras en wij meisjes beneden. Morgen vertrekken we richting Sintra...