PACIFIC NORTHWEST: Vancouver Island & Port Renfrew

17 juni 2013 - Vancouvereiland, Canada

Ahoi! Een nieuwe portie fotootjes en een update van onze laatste twee dagen op Vancouver Island. Na een stevig ontbijt van kraps (lees: crépes) met groene asperges en eitjes trokken we er de hele dag op uit. Eerst een stevige rit, in sportmodus, nonkel Bas voorop, langs mooie groene kronkelwegen.

Bestemming: de tidepools in Port Renfrew, niet zomaar een paar plaskes water, neenee, serious business: botanical marine gardens! Collegaatjes van 3 en 4, mijn mama heeft een schone nieuwe bestemming voor de zeeklassen gevonden!

We konden er zoveel bewonderen, Sealife in XL. Mosseltjes? Zo groot als mama's hand! We zagen groene zee-anemonen en paarse zee-egels. Het was best ook wel een beetje spannend, omdat we tijdens het laagtij moesten rotsklauteren (dat is trouwens mijn absolute favoriete bezigheid - ik wou dan ook helemaal niet in de rugdrager zitten!) en dus voor het hoogtij van het strand moesten - er waren wel evacuatieroutes en hogergelegen plekjes die papa toch eens ging uittesten. Tijdens onze wandeling werden we ook nog eens gewaarschuwd dat er een beer gezien was verderop, uitkijken dus, maar hij was er (gelukkig volgens mama en jammer volgens papa) al weer vandoor.

Met hongerige magen vertrokken we richting Duncan, langs de Pacific Marine Scenic Route. We hadden geluk en konden een troep herten bewonderen, rustig aan het grazen bij het water.  Tante Nies en nonkel Sjules hadden een wijn&eet-adresje in de Cowichan-wijnvallei. Zalige en zonnige locatie, schommelen in de tuin, lekker eten, lekkere wijn en gezellig volk. Gelijk God in Canada dus!

We namen afscheid van de familie en tijdens ons laatste dagje in Victoria, gingen wij spelen in het Beacon Hill Park waar we veel eekhoorntjes zagen en  geitjes mochten knuffelen. Daarna gingen we chillen op het strand. In het water viel een otter te spotten. En wat een view op de Rockies aan de overkant! Relax!

Ondertussen zijn we aangekomen in Forks, op het Olympic Peninsula. Onze Eagle Cabin is supergezellig, een huisje in het bos, superrustig! Een beetje mysterieus ook... Vampieren? Weerwolven? ... Stay tuned!

xxx

1. Saar:
    17 juni 2013
    Hemeltjelief, ik ben zo jaloers! Het ziet er geweldig uit!!!

Leve vakantiejobs, bijhorend tripjesgeld en vooral Interimkantoor Theunynck:-)

Geniet er nog van!