PACIFIC NORTHWEST: Vancouver Island and Victoria's Secrets

15 juni 2013 - Victoria, Canada

Hi everyone,

Hier zijn we nog eens met een update voor het thuisfront. Ondertussen zijn we van onze jetlag af, dat waren we toch wel weer een beetje vergeten, hoe lastig dat kan zijn. Willen slapen als je wakker bent, wakker als je wil slapen, honger op de gekste momenten... We deden ons best om het nieuwe ritme zo snel mogelijk op te pikken en dankzij het vele moois dat hier te zien valt, ging dat veel beter.

Hadden we al gezegd dat we met een  Ford Taurus, model 2013, special edition cruisen?   Lekkere muziekjes op, ikke achteraan chillen... Good Choice! En hadden we al gezegd dat het hier echt zonnig is? Sure thing!

We zijn sinds een paar dagen op Canadees territorium, iets wat we dachten toch een beetje te kennen, maar Vancouver Island is éééécht prachtig en heeft een eigen eilandcultuur. Lees: ze zijn hier toch een beetje quirky. Supervriendelijk, kindvriendelijk, ecovriendelijk, sportief, hip... They seem to have it all! Maar er zijn zo van die gewoontes die wij een beetje zotjes vinden. Obers zijn supergetraind, je bord is nog niet helemaal leeg of ie is ook zo afgeruimd. Je dessertje is nog niet op, of de rekening ligt er al. Om de vijf minuten komt er iemand vragen als alles in orde is en of je voor jezelf nog iets had gewenst. Koffie? Sure thing! Good Choice.

Tijdens de overtocht met de ferry van Port Angeles naar Victoria zwommen er een aantal porpoises met ons mee, kleine dolfijntjes. Eens aan de overkant vonden we snel onze B&B, Oak Bay Guest House. Een Victoriaans huis, met een geweldige tuin (vanwaar dit verslag in blakende zon getypt wordt), vriendelijke eigenaars met 2 kids en oja mmmm een driegangen-ontbijt. Druifjes en pannenkoeken vind ik het lekkerst!

Op de avond van mama's verjaardag kwamen nonkel Sjules, tante Nies en Greet ons vergezellen, overgevlogen met een seaplane! We gingen eten in de Oak Bay Marina Restaurant. Zicht op de haven, ondergaande zonnetje, mmm genieten! Ik kreeg een superlekkere zalmburger. Ondertussen kwam ook Bas aan.

We gingen de volgende dag de Butchartgardens bezoeken, mooie Victoriaanse tuinen, prachtige bloemen en een heerlijk ijsje. Ik word hier nogal verwend....

Geniet mee van de prachtige fotootjes!

Dikke knuffel,

Fay