PACIFIC NORTHWEST: Portland & Oregon - Wine & Friends!

28 juni 2013 - Vancouver, Canada

Hello everyone,

Time flies when you're having fun, jullie hebben me dan ook eventjes moeten missen! Het was zo druk de afgelopen dagen dat ik jullie nu meteen kan verrassen met een super-update met super-veel fotootjes! Waar zullen we beginnen?

Vorige week kwamen we aan in Portland, waar ik eindelijk mocht kennismaken met de vrienden van mama en papa: Emily, Alan & niet te vergeten Sunny (de meest onwaarschijnlijk lieve hond én dat wil wat zeggen als wij dat vinden!). Op de avond van de aankomst mochten wij mee naar de rehearsal dinner, een beetje oefenen voor het echte trouwfeest. Mama en papa werden gebombardeerd tot stand-ins van de afwezige  bridesmaid en best man (die zaten door een storm vast op de luchthaven). Heel wat gelachen en lekker gaan eten met de hele familie. Ik maakte kennis met Ruby, het nichtje van Alan, en we speelden gezellig samen. Moe maar tevreden ging ik mijn tentje in. Mama mocht daarentegen nog richting Bachelorette-Parteeeee! Een drag-queenshow @ EMBERS, een van de bekendste gay-bars in Portland. We zullen maar een beetje censureren hoe de avond verder liep, niets voor mijn kleine oortjes.

De volgende dag maakte iedereen zich klaar voor het grote feest. Mooie kleertjes aan, nageltjes lakken, ... Wat een prachtige zonnige dag en wat een mooie locatie, de foto's zeggen het allemaal! De ceremonie duurde ongeveer een half uurtje met een gezellige receptie en lekker eten! We leerden weer wat nieuwe mensen kennen aan de tafel en daarna een danske placeren! De hele avond de show gestolen op de dansvloer, op blote voeten! Wat een geluk dat we hier konden bijzijn, wat een geweldige mensen en mooie families.

De dagen erna konden we uitslapen en rusten en was er tijd om bij te praten. We speelden oude en nieuwe gezelschapsspelletjes, proefden lokale biertjes. We gingen ook een dagje naar de fruitvallei rond Hood River, waar we ons even God In de States voelden. Lekkere wijnen geproefd, pizza met peer & cheddar gegeten,zelf onze aardbeien en blauwe besjes geplukt, en dat allemaal in geweldig gezelschap. Op de achterbank werd er gegierd, vooral toen Alan mijn Smurfenboekje ging voorlezen in het Nederlands...

Er stond ook een play-date met Brayden en mama Angela op het programma in het Children's Museum (het was teveel Junuari voor de zoo...). Geen paniek Lander, je blijft mijn nummer 1 ;-)!

Er werd stoemp met vegan sausages bereid als dankjewel voor de gezellige dagen, je kan het al raden, het afscheid was niet leuk. We hopen dan ook dat onze vrienden snel komen honeymoonen in Europe!

Ondertussen zijn we aangekomen in Vancouver, weliswaar na veel vijven en zessen: aan de kant gezet door de sheriff en een speedwarning aan ons been, een heleboel gedoe in ons hotel, een heeeele lange rij voor de trein, een lange treinrit - ok, met wifi maar mannekes, nooit gedacht dat we het ooit gingen zeggen: We love de NMBS!

Enfin, Emily zou zeggen: een heleboel First World Problems!

Het appartement van Bas en Greet is op het 12de en we hebben een superview op de bay en een zwembad met hot tub op het 2de - een glaasje wijn... Wat wil een mens nog meer?

Gelukkige genietende groeten van

Little Miss Sunshine, Big Mrs Sunshine & Mr Bright Eyes

(volgens een oud dametje die ons in de stad zomaar aansprak)

1. Kim Van Hove:
    28 juni 2013
    Dag FAy

Wij hebben samen in de klas naar jouw avonturen gekeken. De kindjes waren blij om jou op foto te zien. Nog veel plezier daar. Je mag al weten dat je naar de muisjesklas bij juf Kim gaat.

Veel plezier!

groetjes
    juf kim
    en de vriendjes van de konijntjesklas
  2. Mietje Gadeyne:
    28 juni 2013
    Beste Fay, mama en papa
    Wat jullie toch allemaal beleven. SUPER!!!
    Geniet er verder van.
    Wij zijn ondertussen thuis van onze reis naar Noorwegen. Ook super!!!
    Tante Mie
  3. Kim Van Hove:
    29 juni 2013
    Foutje, jij blijft natuurlijk in de klas bij juf roos, in alle drukte op school was ik mis

Groetjes
    Juf kim, veel plezier nog!
  4. Bie:
    30 juni 2013
    Ik kijk al uit naar mijn volgende date met Little Miss Sunshine... :-)
    Veel plezier nog!
  5. Ria:
    2 juli 2013
    Fijn om jullie belevenissen mee te kunnen volgen!! GENIET er nog van!!