GERMANY: Kötz & Legoland

17 augustus 2022 - Kötz, Duitsland

Dag iedereen!

Hier komt al ons laatste reisverhaal! Onze laatste nacht in de boomhut was nogal bewogen... eerst werd Rynn heel erg ziek. Hij moest verschillende keren overgeven, gans zijn bed zat onder! Hij moest bij mama en papa in bed. Even later was het mijn beurt om over te geven... mama en papa hadden de hele nacht hun handen vol... pas tegen de vroege ochtend werd er nog een uurtje of 2 geslapen. We denken dat we iets verkeerd gegeten hebben of dat we besmet waren door het rivierwater. Vuil beestje in ieder geval, ook papa voelde zich pips.

Onze bagage werd gelukkig terug door Ivan opgepikt en mama reed ons - rustig in de bochten en met een kom op de achterbank - met voldoende stops naar het dorpje... Kötz. Jawel. Dat doen we dus nooit meer! We gaan niet meer op vakantie naar ziek klinkende dorpjes!

Gelukkig stabiliseren de buikjes tegen de avond! Een frisse douche in de Vista Apartments en de Smurfjes op tv doen wonderen! We halen eten af in een lokale pizzeria en kruipen vroeg en moe ons bedje in.

De volgende ochtend slapen we op het gemak uit en dan op weg naar ons laatste avontuur... eentje gemaakt van veeeeeel blokjes... eentje dat al een paar jaar op mijn wenslijstje staat: Legoland!

Het is een stralende zonnige dag en het is vrij druk in het park. De app-wachttijden zijn niet zo accuraat als die in Disneyland, dus staan we wel wat aan te schuiven maar we doen veel superleuke dingen! We bewonderen mini-land met de coole bouwsels! Hoeveel tijd bouwden de legomasters hier wel niet aan!?

We gaan op safari, nemen een ballonvlucht, we laseren in de tempel van de Farao, we trekken onszelf omhoog in de Power Tower (gillende mama was weer van de partij), we lopen verloren in het Lego City spiegeldoolhof, rijden met de duplotrein...

We bewonderen ook de legoparade en zingen en dansen mee! We eten een superlekker ijsje. Nadien gaan we in de lucht met de vliegtuigjes en mogen Rynn en ik samen een bootje besturen.

We houden het spannendste voor het laatste: de Jungle Splash! We worden omhoog getakeld en de eerste splash is achterwaarts, da's wel een beetje freaky! Daarna gaan we nog hoger en storten we de diepte in! Dit keer ben ik de giller en roep ik naar mama dat ze haar moet vasthouden... we zijn - zoals het hoort op de splash - ferm nat!

We maken natuurlijk nog een stop in de shop en laten 2 Legomannetjes laseren met onze naam op!

Bij ons appartement is een zwemvijver, en dat is na zo'n warme dag meer dan welkom. We bestellen nogmaals bij de lekkere pizzeria! Langoustines, inktvis en zwaardvis, een salade, pizza... mmm! Lekkerste Italiaan in tijden!

Alhoewel we ons huisje missen, hebben we toch nog geen zin om naar huis te gaan. 21 dagen samen on the road, weg van alles, nieuwe dingen ontdekken... Tsjechië is een échte aanrader: natuur, cultuur, geschiedenis en familieplezier! Een goeie 2500 km op de autoteller...

Tot snel!

Bedankt om ons te volgen! Op naar een volgend reisje... de ideetjes broebelen al!

Fay, Rynn, Rik en Tina

aka

Team Explorers

PS We logeerden in Klein Kötz, ik zou zeggen, blijf weg uit Groß Kötz!

PPS Papa wil volgende keer naar Slovenië, mama wil volgende keer naar Marokko, Rynn wil volgende keer naar Spanje en ik wil naar Australië, Mexico en nog eens naar Zuid-Afrika. Ik zal maar beginnen sparen zeker? 🤭😎

1. An (Julie, Lore en Seppe):
    17 augustus 2022
    Het was heel leuk om jullie avonturen te kunnen volgen! Erg inspirerend ook! Wij zitten ondertussen in de Vogezen. Gelukkig was Seppe net op tijd terug 😉
  2. Fay Martha Alice in Wonderland:
    17 augustus 2022
    Oh top de Vogezen! Horen we graag ook wat meer over, willen we ook graag eens naar toe! Konden we bijna zwaaien daarnet op doorrit hihi! Tot snel! Xxx
  3. Fay Martha Alice in Wonderland:
    17 augustus 2022
    PS Ben je zeker dat het Seppe is en niet Rynn? Je kan het verschil zien aan zijn zus! 😆
  4. Sien en Saar en co:
    22 augustus 2022
    Met wat achterstand, vandaag jullie laatste verslagje gelezen! Maar hoe leuk was dit weer om te volgen ;-)! Jammer van het Kötz-verhaal 😫.
    We kijken al uit naar al jullie volgende avonturen! Maar nu vooral genieten van die laatste weken zomervakantie Fay en Rynn. Rik & Tina een goeie start gewenst op jullie werk vol goeie moed!!
    Knuf Nele, Brecht, Sien & Saar