ROUTE DU SOLEIL: Count down

18 maart 2023 - Gent, België

Dag iedereen!

Terwijl ik nog volop aan het studeren ben voor mijn examens, droom ik stilletjes van een nieuw avontuur! We mogen beginnen aftellen, want binnen 12 dagen vertrekken we al... yes!

Zoals elk jaar maken we een reis-wenslijstje. Rynn wil tapas eten in Spanje en droomt van een zon en zee vakantie met het vliegtuig. Ik wou graag kamperen, naar het strand en ik wou graag nog eens snorkelen. Mama wou wat cultuur opsnuiven en papa is onze fervente natuurliefhebber. Om al onze wensen af te kunnen vinken, besloten we dan maar om 2 keer op vakantie te gaan dit jaar :-).

Onze eerste reis wordt een roadtrip die ons langs Orléans, Cap d'Agde, Beziers, Carcasonne, Barcelona en uiteindelijk Vichy zal leiden... Zoals de trekvogels op zoek naar warmte en zon, rijden we dus richting het Zuiden.

Er zijn wel nog een heleboel voorbereidingen nodig voor we kunnen vertrekken. We gaan kamperen en dat is nu toch al weer een tijdje geleden. Onze oude familietent had het begeven, ergens in Engeland, dus moesten we het even doen met onze kleine trektentjes.

Maar nu is er dus een nieuwe familietent! Na veel wikken en (letterlijk) wegen van te dure, te grote en te zware tenten, werd het een opblaasbare Black & Fresh Decathlontent. Ondertussen werden er ook wat betere slaapmatten en stoeltjes aangeschaft. Toen bleek al gauw dat de auto te vol gepropt zou zitten en dat er dus ook een dakkoffer op de auto zou moeten...

We doen ook een paar voor, midden en na-uitstapjes en daarvoor moest hier en daar toch iets geboekt worden. Mijn lieve broertje Rynn is namelijk ook jarig op onze reis, dus dat moeten we vieren.

We vinden het allemaal een beetje spannend, want hoe zal het gaan met de nieuwe tent? En zal het weer een beetje meevallen of zullen we het wat koud hebben daar aan zee? Ik kreeg alvast een nieuwe warme slaapzak en mijn broertje Rynn mocht mijn slaapzak overerven die ik van pepe en meetje kreeg. Iedereen blij!

Ik heb er alvast zin in, dat die examens nu maar snel achter de rug zijn!

Groetjes,

Fay

xxxxxxxxxx

1. Meetje en pepe.:
    19 maart 2023
    Amai Fay dat wordt toch een hele trip, en opnieuw met de tent, dus avontuur verzekerd.
    Hou nu nog maar eventjes je hoofdje bij de examens, alvast veel geluk met de studie.
    Veel groetjes voor jullie alle 4 vanuit Veurne.
  2. An (Julie, Lore en Seppe):
    19 maart 2023
    Ooh leuk zeg! Ik kijk al weer uit naar jullie verhalen. Wij doen ook van route du soleil, maar dan in de zomervakantie en met iets minder stops :)
  3. Oma en opa cowboy:
    20 maart 2023
    Zal weer tof zijn om jullie leuke reisverslagen te lezen .we wensen fay zeker al veel courage voor de examens. Het lukt je wel meid 👍❤️. Ziet er een hevige trip uit en ook rynn zal zich weer kunnen uitleven met de tent op reis .en alvast Smakelijk rynn voor de komende tapas ❤️😋😋.groot gelijk ,genieten jullie er maar van hoor . Heel veel plezier gewenst aan jullie alle vier 💖🏖🏕🏞. Oma en opa cowboy