GERMANY: Hercules in Kassel & Riff Resort in Bad Lausick

29 juli 2022 - Bad Lausick, Duitsland

Dag iedereen!

Vanmorgen stonden we om 5 uur op, want ochtendstond heeft goud in de mond! Zeker als je een lange rijdag voor de boeg hebt! Eens voorbij Antwerpen werden wij vroege vogels beloond met een lekker ontbijtje. We kregen koffiekoekjes en chocomelkjes en dan kon de film beginnen. We hadden een vlotte rit naar Kassel, hier en daar een beetje regen en veel wegenwerken.

Mama had een stop uitgezocht die op zijn minst fenomenaal te noemen viel, een mega-giga monument van Hercules. Dit werd gebouwd door een Italiaanse architect in opdracht van landgraaf Carl tussen 1677-1730. Hercules himself is 8m groot. De moraal van het verhaal gaat vooral over de almacht van de scheppingskracht van de mens. Omdat we het kunnen bouwen, zullen we het bouwen dus. We konden er geweldig goed onze beentjes strekken (lees: 1000 trappen doen) en hadden er een prachtig uitzicht. Als Kassel ooit her-opgegraven wordt binnen duizenden jaren, zullen hier ernstige vragen over gesteld worden. Het enige nog grotere monument dat mama en papa ooit zagen was dat van Djengis Khan in Mongolië.

We aten een lekker maaltje op de Herculesterrassen, wij aardappelpannenkoeken met appelmoes, mama een heerlijk glutenvrij visgerecht en papa Flammekuchen met zalm. Het uitzicht was ook om van te smullen.

We zetten onze weg verder richting Bad Lausick. Rond 17u kwamen we aan in het Riff Resort. We hebben een supertof appartement met onze eigen slaapkamer en badkamer. Waaw! We eten een boterhammetje en gaan daarna zwemmen met mama (papa mag niet mee door zijn teen) in de thermale baden! We broebelen, springen in het water (ik in een duikbad van een springplank van 4m!), testen alle glijbanen uit, met band, zonder band... we zijn echte waterratten!

We sluiten de avond af met een Disneyfilm in het Deutsch! We leerden trouwens ook al dat een vlinder een schmetterling is en we zagen een echte bijenkorf!

Liefs van ons, morgen reizen we verder richting Tsjechië!

Fay en co

1. Meetje en pepe.:
    29 juli 2022
    Amai, weer een fantastische belevenis. Inderdaad een gigantisch monument, veel groetjes van ons 2.
  2. An (Julie, Lore en Seppe):
    29 juli 2022
    Wat hebben je mama en papa er weer toffe plekjes uitgekozen. Ik ben al benieuwd naar de rest van jullie reis. Leuk om te lezen!