VILLAGES NATURE PARIS & DISNEYLAND

15 juli 2022 - Paris, Frankrijk

Bonjour!

Het is lang lang geleden, van voor coronatijden, verbouwen en verhuizen, dat we jullie nog eens meenamen op onze avonturen! Hier en daar konden jullie al fotootjes zien van ons afgelopen tripje, maar een extra verslagje op de blog konden we niet laten liggen.

We verbleven een lang weekend in Villages Nature Paris, een park van Center Parcs, op ongeveer 4 uur rijden van huis. We hadden dit gepland in de Paasvakantie, maar omdat mama ziek was en corona had, stelden we uit naar de zomervakantie.

Bij aankomst stond ons huisje al klaar met gedekte bedjes en konden we meteen het supercoole zwembad gaan ontdekken. We genoten van de heerlijke zon op onze snoetjes in het openlucht zwembad. Ik probeerde de Lily Pads uit, Rynn racete zwemmend naast me mee. We gingen ook de glijbanen ontdekken. Binnen waren er 2 torens met glijbanen en ook buiten waren er verschillende glijbanen om te ontdekken. Ik was vooral fan van de snelle Tube en de Crater. Er was ook een glijbaan met een doorzichtig gedeelte, spannend als je hoogtevrees hebt 😅... (zoals mama).

Onze maagjes begonnen te knorren en in het huisje aten we spaghetti. We deden nog een avondwandeling in het mooie groene park langs de speeltuin.

De zaterdag gingen we vroeg uit de veren voor een touwenparcours. Ik begon vol goesting aan een parcours op 16m hoogte. Hier en daar was het erg moeilijk voor mij, niet omdat ik niet durf maar omdat ik nog te klein/te licht ben. Zo moest ik mezelf een paar meter terug naar boven trekken na een death ride. Rynn deed met papa een lager parcours op 4m hoogte, hij kan zelf al echt goed zijn musketons overzetten.

Na de middag gingen we natuurlijk opnieuw zwemmen... heerlijk! Dit keer hebben we vooral gelachen met de Body Experience-glijbaan waar mama zoveel schrik voor had... niet echt nodig, ging heeeel traag. Mijn broertje tierde de boel bijeen als grapje, waardoor niemand nog in de glijbaan durfde, oopsie.

We sloten de dag af met pizza met konijnenoren jummie! En met een last minute beslissing om op zondag toch naar Disney te gaan, we waren er nu zoooo dicht bij!

Zondag vertrokken we dus met de auto en in 10 minuutjes stonden we al geparkeerd. Nog 10 minuutjes later waren we door de security (net als op de luchthaven) en door de ingang. Ik vond in een shop in Main Street de ideale donut-oortjes en Rynn koos een megacoole Donald-pet! Het was er best wel druk maar door de goeie app met duidelijke wachttijden en onze goeie aanpak konden we binnen het uur al Buzz Lightyear, Autopia, Space Mountain en Orbitron doen! Heerlijk! Nadien gingen we op ontdekking in Adventureland bij de Pirates of the Carribean en aten we onze broodjes op.

In Fantasyland genoten we van het labyrinth van Alice in Wonderland, Peter Pan's Flight en de sprookjesbootjes en nog heel wat leuke attracties. We keerden terug naar het centrale plein voor de parade. Het was er heet en druk maar echt de moeite waard. Peter Pan en Wendy aten van mijn donut-Minnie-oortjes en Rynn kreeg bezoek van een plastiek soldaatje uit Toy Story. We zagen alle prinsessen en Disneyfiguren.

Nadien gingen we onze buikjes vullen tussen de vliegende tapijten bij Aladdin.

En toen moest het stoerste stuk nog komen! We wilden heel graag de eind-show zien dus moesten we nog wat uurtjes overbruggen. We bezochten het griezelhuis in Boot Hill, zelfs Rynn durfde mee. Er werd wat getwijfeld of broertje (en mama) ook de Big Thunder Mountain zouden durven maar we gingen er voor! Handjes in de lucht! Het was geweldig! Iedereen voelde de kriebels in de buik.

Rynn wou al de hele dag Dumbo doen, maar de wachttijden bleven lang, tot het 22u was (alle kleine broertjes of zusjes zitten dan in bed behalve mijn stoere broer). We vlogen hoog in de lucht met alle lichtjes aan in het park... waaaaw échte Disneymagie!

Daarna volgde een geweldige lichtshow op het kasteel met drones en vuurwerk! Wat ern dag! Een herinnering om nooit te vergeten. We waren al fan, we weten nu weer waarom! ❤

We moesten even de weg naar de parking zoeken, maar lagen al gauw weer in onze bedjes. Op maandag konden we nog de hele voormiddag genieten van Aqualagon. De combi Villages Nature en Disney is dus een echte aanrader!

Ondertussen zijn we weer thuis en tellen we af naar ons volgende avontuur in Tsjechië! Stay tuned!

Dikke zoen,

Fay

1. Ria:
    25 juli 2022
    Leuk om zo weer mee te genieten!
    Veel plezier in Tsjechië.
  2. An (Julie, Lore en Seppe):
    26 juli 2022
    Leuk om te lezen Fay, zag er een hele leuke vakantie uit. Veel plezier in Tsjechië!
  3. Oma en opa cowboy:
    27 juli 2022
    mooie foto s en gelukikige gezichtjes . weer een mooie herinnering voor later . Nu op naar een mooie vakantie in tjechie met de hele familie. Ook weer een land die je zal bezoeken die kan afgevinkt worden op de weereldkaart :-))
    . geniet er van !!!! lieve groetjes van oma en opa cowboy ❤.