FRANCE: Mont St Michel

26 juli 2017 - Mont Saint-Michel, Frankrijk

Bonjour!

Na onze mooie zonnige dagen in St Malo verlieten we onze Cabanne Nordique en gingen we opnieuw richting Normandië...we dachten even langs de Mont St Michel te rijden als picknick-tussenstop...en voor je het weet sta je geparkeerd op een megaparking en volg je de stroom toeristen richting een shuttlebus. Gelukkig vroegen we even advies aan een parkeerwachter - want we waren eigenlijk totaal niet van plan om de Mont te bezoeken - en ze raadde ons de shuttlebus en de draagzak aan (le pousette, ce n'est pas un bon idee). Dus stopten we onze picknick en broertje zijn benodigdheden in de rugzak, ging Rynn in de tuladrager bij mama, deden we onze regenjassen aan en weg waren we.

Best wel een indrukwekkend zicht, een abdij zo hoog op de berg in de zee. We gingen trap per trap per trap helemaal naar boven. We konden genieten van de views en de waddenlopers die rond de berg wandelden. We aten onze picknick op met een vers geperst fruitsapje erbij mmm!

Eenmaal boven aan de ingang van de abdij zelf dachten we rechtsomkeer te maken maar toen bleek dat we toch nog tickets konden krijgen om de abdij te bezoeken, dachten we...wel, we zijn hier nu, doen!

Het traplopen zette zich nog even verder dus...onderweg zagen we dat er zich een monster verstopte in de abdij...best wel spannend! Broertje bleef lekker slapen tegen mama aan. Lang leve de tuladrager...de enkele mama's en papa's met buggy's zagen er minder gelukkig uit...!

We zetten de afdaling in en gingen met de shuttle terug naar de auto...deze kunnen we ook weer van de bucketlist schrappen!

Op naar ons nieuw huisje in Normandië!

Liefs Fay

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade