FRANCE: Cabanne de la Valette, tartiflette et les Falaises d'Etretat

27 juli 2017 - Étretat, Frankrijk

Bonjour!

We zijn aangekomen in ons laatste huisje...La Cabanne de la Valette....we deden het deurtje open en waren meteen verliefd op dit gezellige romantische hobbithuisje. Er was een stapelbed en ik mocht onderaan slapen en Rynn mocht in zijn reistentje boven slapen...papa en mama kregen een groot hoog bed!

De mevrouw van het huisje bracht een mand met een heerlijke maaltijd in: Tartiflette a la Normande...heerlijk smullen, patatjes met gesmolten kaas! We genoten van de warme douche en droogden ons nadien voor het warme houtvuur...nog een spelletje spelen en het duurde niet lang voor onze oogjes dichtvielen...onder het toeziend oog van Janneke Maan.

De volgende ochtend werden we gewekt door de haan van de boerderij en vonden we voor ons deurtje het mandje met ontbijt, allemaal lekker artisanaal, homemade confituur en boter, vers appelsap, krokante baguettes, verse platte kaasjes.. duidelijk met veel liefde gemaakt!

Na een stevig ontbijt gingen we wandelen in Etretat. De rotsen zijn hoog en gevaarlijk, maar ik heb geen schrik en ik klom dus met plezier langs de kliffen omhoog. Op een mooi plekje gingen we picknicken, supertof, picknick in een bokaal met bijhorende dessertjes. Broertje was wel erg flink in de draagzak en speelde op het dekentje...er was wel veel wind zo hoog op de rotsen dus moest hij zijn mutsje aan en een beetje warm gehouden worden in zijn dekentje. Met papa ging ik ook even in één van de rotsen kijken!

We wilden uit gaan eten, maar omdat ons huisje zo gezellig is, gingen we inkopen doen en aten we buiten op ons terrasje in de zon! Zalig genieten van de stilte, de natuur, de kakelende kippen, de konijntjes en de ezeltjes in de weide...

Tot later voor onze laaste (avontuurlijke) dagen!

Fay

1. Chris:
    31 juli 2017
    Ja lap, nu ik dit lees en zie heb ik alweer zin om op reis te vertrekken! Geniet ervan lieve schatten, van de grote en de kleine momentjes, van de grote zus en kleine broer. Het ziet ernaar uit dat het echte geluksbrengertjes zijn !
    Xx Chris
  2. Meetje en pepe.:
    31 juli 2017
    Hoi Fay,
    Het lijkt wel echt Fay in wonderland, en dat op een paar 200 km van thuis, tof zeg!
    Amaai een picknick in een bokaal, dat hebben we nog nooit gezien, je moet ons straks maar eens vertellen wat daar allemaal inzat.
    Veel groetjes aan je broer, papa en mama.
    daaaaaaaaaaaaaaaaag.