FRANCE: Deauville & changing plans

24 juli 2017 - Saint-Malo, Frankrijk

Hallo!

Hoe gaat het in Belgenland? Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze met veel plezier! An en Julie, jullie kaartje is aangekomen op kamp, merci! En welcome home Nele Flamingo en Chris Vosje!

Onze rustdag op Le Brévedent verliep nogal turbulent...hier wat gezellige campinganekdotes…

We hadden nogal luidruchtige Nederlandse tentburen (met alle respect hihi) dus wij blij toen we nieuwe buren kregen...die even later hun auto van een stenen trap reden op de camping SPEK-TAKEL-WAGEN...waarna het koppel vlammende ruzie kreeg en de scheiding om de hoek loerde...bleken het Belgen te zijn…

Ook het overbuurmeisje had haar dag niet...na een spelletje kleine zus plagen belandde ze in het meer...moeder en vader in een gierende lachbui...zij kon er niet om lachen...ik onthou: niet sollen met jongere siblings en wegblijven van de waterrand.

Verder gingen we zwemmen tussen de buitjes door, douchen en badderen om op te warmen - een onderneming maar een geweldig badje in de familiebadkamer...spelen met Len op het springkasteel en pizza smullen!

Toen we dachten dat we al water genoeg gezien hadden op 1 dag, gingen ‘s nachts de hemelsluizen helemaal open! Broertje en ik sliepen prima door, maar mama zag al voor ogen hoe het meer zou overstromen en onze tent in een ark van Noah zou veranderen...dat bleef gelukkig uit.

Vrijdag gingen we naar Deauville, duidelijk het strand van de Parijzenaars, multicultibeach! Ook daar weer buien… Krab en mosselen gegeten op een beluifeld terrasje en dan ‘afgedropen’ naar onze tent. Warme chocomelk drinken en mama en papa ‘afdrogen’ met Carcasonne…

We hielden nauwlettend het weer in de gaten voor Bretagne en de lokale Frank Deboosere wist te melden dat het nattekes zou worden. Na een paar koude/klamme nachten in de tent (ook al mopperde broer zelfs niet toen hij mijn kousjes aankreeg als wantjes voor zijn koude handjes) besloten we het idee van de hangende tent op te bergen. Ja, we zijn avontuurlijk, maar het moet comfortabel én veilig blijven voor iedereen. Ook dat is reizen met kids, flexibel zijn, zegt mijn papa.

Dus boekten mama en papa een lastminute huisje: de Nordic Cabin bij Manoir de la Baronnie...dankzij het geweldige decor, de naaldbomen en de aanhoudende regen wanen we ons nu in Scandinavië...en liggen we na een warme douche en dito bord spaghetti onder de warme wol! Regen versus familie Gadeyne: 4-5! Om de Scandinavische ervaring compleet te maken morgen wat wellnessen...en misschien zien we de barones bij het ontbijt!

Slaapzacht

X Fay

1. Annelies:
    24 juli 2017
    Go familie Gadeyne!
  2. Annelies:
    Amai wat een ervaringen terug... jullie zijn toch schitterend...
  3. Bie:
    24 juli 2017
    Amai, Fay. Dat ziet er daar super gezellig uit! Veel plezier nog en hopelijk wat meer zon! :-)
  4. Sien en Saar en co:
    25 juli 2017
    Hoi dag Fay en co,
    Alweer zo'n leuk verslagje ;-)! We zien het al helemaal voor ons, al die disputjes daar bij de neighbours (hihi). Slimmerds dat jullie zijn om toch even om te boeken tot een Cabanne. Meid, die ziet er tof uit seg! Lekker cosy, maar na zo'n natte en klamme dagen, kan een beetje gezelligheid lekker dicht bij elkaar zeker geen kwaad denk ik hé! En zelfs een beetje scandinavisch - I love it (hartje die ik hier niet vind op mijn oud klavier in het UZ)! Ik heb zelfs geweien gespot van een Eland ;-)! By the way die hebben wij in Sweden echt gespot op Elandsafari! Best cool hoor! Maar al die verhalen vertel ik je later wel! Wopes weer een bel! Ik ga nog een beetje verder werken tijdens mijn nightshift :-)! Toedeloe en de leute! XXX
  5. Meetje en pepe.:
    25 juli 2017
    Hoi Fay,
    Wat een leuke vakantie daar in Frankrijk,we duimen voor veeeeeeeeeeeeeeel zon,stuur die regen maar naar Spanje, daar hebben ze dat nodig!
    Geef maar een dikke zoen aan je papa en mama die zo een mooie vakantie voor jou uit gedacht hebben, grote ijs(jes) eten, op een legertank klimmen, zwemmen en luieren, slapen in tenten en minihuisjes, en zoveel meer...
    Ook een dikke zoen aan je broer , die heel flink is, en overal mee naar toe kan.
    Nog veel plezier daar , veel knuffels voor jullie alle 4.
    Vergeet niet om een steentje mee te brengen voor mijn verzameling hé.