FRANCE: Central Normandy

21 juli 2017 - Lisieux, Frankrijk

Bonjour a tous!

Gisteren om 16u vertrokken we richting Frankrijk en na een tussenstopje mocht ik in pyama op de achterbank. Gezellig strips lezen, af en toe broer een aaitje of een tuutje geven en broodjes eten...de rit verliep niet zonder spektakel...de lucht kleurde altijd maar donkerder en na een megabliksemschicht en een hoop gedonder viel er een stortbui uit de lucht waardoor je geen meter voor ogen zag...pinkers en mistlichten op en heel erg traag vooruit dus… Na de bui dook de brug van Normandië op...waw! Wat een uitzicht over de monding van de Seine!

Om 21u30 kwamen we - droog - aan op Le Brévedent...en onze bedjes stonden al klaar! Jiehaa… We verblijven in een glampingtent met échte bedjes, dekens, kussens … ik mocht nog even lezen en broer ging na zijn flesje ook zijn bedje in. Ik geloof wel dat mama en papa nog even van de aangeboden fles cider genoten onder de sterrenhemel maar mijn ogen vielen nu toch wel dicht.

Donderdagochtend werden we wakker met het getrommel van regen op het dak...maar slecht weer bestaat niet, alleen slechte kledij voor regenweer. Botjes en kaawee aan en te voet om de croissantjes...zo kregen we ook al eens wat zicht op de camping.

Laat het ons simpel uitleggen, alles is er wat je zou kunnen willen (weer een dankjewel aan de website coolcampings.com). Le Brévedent is een rustige familiecamping met een kasteel aan een meer, met verwarmd zwembad, mooie propere sanitair (er is zelfs een familiebadkamer en babyruimte met sterilisator en stoomkoker), restaurant aan een speeltuin, café met wifi, bar met soms kleinschalige muzikale optredentjes, een klein winkeltje en een vriendelijke familie die het uitbaat…zelfs als je niet graag zou kamperen of het nog nooit gedaan zou hebben: hier moet je zijn!

Na een gezellig ontbijtje in de tent vertrokken we naar Honfleur voor een bezoekje aan Naturospace. We waanden ons even in Costa Rica in deze prachtige - warme - vlindertuin. Ik vond de grote gele en blauwe vlinders het allermooiste!

We hadden een picknick bij en aten in een boot van heg onze broodjes op. Schip ahoi piraatjes!

Nog even een kijkje genomen in de haven van Honfleur, een warme melk op een terrasje voor iedereen en een paar ritjes op de paardencarrousel voor mij.

Mama en papa hadden nog een leuke verrassing voor mij want in de late namiddag mocht ik met een pony rijden terwijl broer een dutje deed in de hangmat! Hij is trouwens wel flink, kijkt af en toe verwonderd rond in de tent maar blijft zijn vrolijke zelve!

Vanavond gaan we lekker eten in het restaurant….

Tot later!

PS Mr Touran is doing ok

1. Mietje Gadeyne:
    21 juli 2017
    Super cool
    Geniet er van
  2. Annelies:
    21 juli 2017
    Ooooh, klinkt alweer zo zalig. Veel plezier, Fay. Dikke kus voor mama, groetjes aan de papa!
  3. Chris:
    22 juli 2017
    Wow dat is al een flink avontuur op dag 1!
    Ik wens jou en je papa en mama en je kleine broer nog veel mooie vakantiedagen toe. Geniet ervan en maak maar veel mooie foto s dan kan ik lekker meegenieten
    Gr
  4. Sien en Saar en co:
    22 juli 2017
    Wowh Fay, wat ziet het er daar gezellig uit seg! Bij regengekletter gezellig 'n Jommekesstrip lezen in zo'n super coole glampingtent, als broer slaapt of boeiend rondkijkt en mams en paps gezellig klinken met een Cider ;-)! Ik merk zelfs dat het zonnetje er gisteren er een beetje doorgekomen is. Fijn! Zo konden jullie even lekker hangmatteren - No Spang zou ik zo zeggen! Wat een mooie kleurrijke vlinders! Geniet er maar van daar met jullie 4'n! Kusjes uit een regenachtig Gent vandaag... mijn wasjes zijn hier volop aan het draaien ;-)! Tot gauw! XXXX
  5. An (Julie, Lore en Seppe):
    23 juli 2017
    Wat een leuke start van jullie vakantie daar! Glamping ziet er wel ideaal uit met zo'n klein broertje mee. Wij gingen ook op reis naar Frankrijk en gingen ook kamperen. Ook met een leuk zwembad en een ponyritje voor Lore :) en natuurlijk ook met lekkere croissants.

Geniet er nog van en doe zeker de groetjes aan mama, papa en Rynn.

An, Julie, Lore en Seppe

Ps: hopelijk is ons kaartje aangekomen op kamp?