CZECH REPUBLIC: Farma Wenet & beautiful Adrspach

8 augustus 2022 - Teplice nad Metují, Tsjechië

Hallo iedereen!

Een nieuwsflash uit het mooie Tsjechië speciaal voor jullie!

Zondag was het rustdag... dus gingen we even chillen in Polen. Allezja, we beklommen er een klein uitkijktorentje met maar 130 trappen... peanuts voor de geoefende trappen-kietjes! Op de middag weer de grens over en een lekker maaltje in restaurant Svejk in een omgebouwd fabriekspand. Fijn te zien dat ze er af en toe eens iets mee doen, want het landschap is hier bezaaid met leegstaande fabrieken en fabrieksschoorstenen. Dát en pastelkleurige huizen. Enfin, in de tuin stond een trampoline en dat was nogal "electrifying" voor onze kapsels! Molletje verandere even in Stoppeltje...

Na de middag bezochten we Farma Wenet, een supergezellige kinderboerderij in Broumov. We mochten de diertjes aaien en eten geven. Mijn broer vond dat de kamelen wel kietelende tongen hadden. We aten er een meterlange snoepveter zoals Lady & de Vagebond. Old school fun!

Daarna op tijd onze bedjes in want vanmorgen moesten we er vroeg uit! De Adrspach-rotsen moet je online reserveren en we boekten de vroege vogel-plekjes om 9 uur.

De wandellus start en eindigt aan een prachtig fotogeniek meer! Maar dat laten we nog even links liggen om de rotsen te bezichten... dat verveelt ons echt geen minuut. We zien weer onvoorstelbaar coole rotsen! En jawel, we trotseren weer trappen en ladders a volonté! We moeten zelfs voor een boottripje over ladders klauteren naar boven en naar beneden. Ze maakten er ooit op hoogte tussen de rotsen een artificieel meertje om hout te kunnen transporteren. Nu word je er even over gevaren met een moppentappende kapitein. We zien de god en de godin van het meer, elfjes op het eiland en op het einde van het meertje moet iedereen omgekeerd in de boot gaan zitten om terug te varen. Hi-la-risch.

We zien verder onderweg het liefdespaar, de tweeling (aaah zoals Daan en Kobe - zegt Rynn), de aap, de leeuw, de burgemeester en zijn vrouw en kruipen door the mousehole. Herkennen jullie het op de foto's?

Onze magen gaan knorren en we picknicken vergezeld van een roodborstje. Na het eten zoeken we een makkelijke zetel op voor een siësta! Een kussentje ontbrak helaas...

Omdat we er maar geen genoeg van krijgen, doen we nu toch de lus rond het grote meer er ook nog bij. De views zijn fantastisch, dit groen-blauwe meer is echt heel erg mooi! Het water is superhelder dus spotten we ook zwemmende karpers. We eten een appeltje aan de oevers en zien waterjuffers en blauwe libellen.

Zo hebben we weer 5 km in de benen maar oh my god ik weet niet hoeveel trappen... we zijn die zoooo beu!

Teplice nad Metuje, je was geweldig mooi! We zullen je missen. Na al deze natuurpracht gaan we wat cultuur opsnuiven in Praag!

PS Krijgen we net een mailtje van ons hotel in Praag dat er geen lift is hahaha! Weer trappen dus! En Praag lijkt ons ook geen platte stad... wij komen terug met superkuiten!

PPS Papa zijn teen is aan de beterhand, wat wil je met zo'n topverpleegster-mama!

PPPS Alweer een kilometer en mijn schoenen zijn versleten en mijn moeder mag het niet weten... (dit liedje leerde ik van Morgane!)