BULGARIA: Team Explorers almost back in the air and on the road!

21 juni 2018 - Gent, België

здравей (hallo, spreek uit als zdravei)!

Het is bijna zover! De volgende reis van team explorers komt er aan! Wij gaan naar Bulgarije! Wel, ok, het is nog 38  dagen, maar na bijna een jaartje voorbereiden is dat echt niet lang meer!

Ja, je hoort het goed, zo lang zijn we er al mee bezig. Reizen is meer dan alleen de weken die we weg zijn, ook de voorbereidingen zijn part of de fun! Goeie vluchten vinden! Het eerste bezoekje aan de Zanzibar Reisboekenwinkel om de Lonely Planet en de juiste kaarten te kopen! Reisroutes uitstippelen! Airbnb en booking.com uitpluizen op zoek naar de meest unieke slaapplekken en ze dubbelchecken op tripadvisor! Een auto boeken via economy car rentals! Verzamelen van reismateriaal, kleine speeltjes, de juiste valiezen, de paspoorten...

....en het eerste blogje om onze blogvolgers al wat op te warmen :-)

Bulgarije belooft weer een hele nieuwe uitdaging te worden. Eerst en vooral omdat we met zijn vier gaan vliegen voor het eerst, maar ook omdat we met zijn vier voor het eerst 3 dagen in de bergen gaan trekken. We gaan drie nachtjes in berghutten slapen in het Rila National Park! Eerst oefenen we met wat dagtochten in het Pirin National Park, op zoek naar de 7 meren!

Om al die spannende eerste dingetjes te verteren, plannen we nadien lekker veel strand en waterplezier in aan de Zwarte Zee, een roadtrip langs oude steden vol geschiedenis en een citytrip in Sofia om af te ronden.

Ik ga eerst nog op kamp met de Chiro, dus ik moet mijn valies binnenkort al eens maken. Mama, papa en broertje gaan ondertussen wat kamperen, dus misschien krijgen jullie binnenkort al een leuk zomers fotoverslagje ;-) ... dus hou onze blog in de gaten! Wil je al onze updates in je mailbox? Registreer je dan met je emailadres via de blog!

Lief van Fay (en Rynn, mama en papa)