BULGARIA: Nesebar... Unesco World Heritage, seafun and seafood!

11 augustus 2018 - Nesebar, Bulgarije

Hello everybodddyyy!

Na een spetterende vier dagen kom ik even boven water om jullie te laten weten hoe het met mij en de familie is gesteld!

Woensdag reden we van Plovdiv richting Nesebar, met een blitzbezoekje aan Burgas. Ons nieuwe hotel The Old Mill beviel ons meteen! We kregen een kamer met zeezicht! Het hotel kijkt uit op de molen en op  het schiereiland waar het oude stadje ook is. Rynn kruipt de kast in op verkenning en haalt het tot legplank twee. Zucht.

We besluiten meteen de oude stad te gaan ontdekken... Het is zo mooi, zoveel kleine straatjes, met kerkjes en oude huizen en restaurantjes en mooie winkeltjes!  Een dineetje met zicht op de Zwarte Zee... Zalig! Genieten! Ik krijg een knuffel en een molentje van een oud citarspelertje...

Donderdag was stranddag! Vanuit het hotel een kwartiertje stappen en daar is Golden Sands al... Een prachtig maar ook erg vol strand! We huren een paraplu en twee bedjes voor de hele dag. We gooien ons in de golven en krijgen daar maar geen genoeg van. Op  de middag even terug naar het hotel voor Rynn zijn dutje! En wij even afkoelen in de airco! Bij terugkomst op het strand is onze rij stoelen bijna helemaal weggespoeld! We slepen ze op het droge en genieten de hele middag van water en zee.

Na een frisse douche eten we in het restaurant van het hotel met live piano en zangeres! Rynn kan zo wat vroeger in bed, met de babyfoon, en ik manille nog eens met mama en papa. We lachen ook een beetje met de grappige taalverwarringen... We zien en horen hier vanalles, Russisch, Grieks, Turks, ... De meeste Bulgaren spreken vlot Engels, maar papa kreeg toch bijna een caesar salad in plaats van een scissor!

Vrijdag ruilen we de zee om voor het zwembad van het hotel... Chillen met de billen. In de namiddag wordt ik verrast door mama en papa, we gaan naar Aqua Paradise! Een gigamegawaterpark met gigamegaglijbanen! Ik zoef met en zonder banden naar beneden, onder het goedkeurend oog van broertje. Hij kan nog niet zo heel veel doen, maar het konijntjesglijbaantje voor peuters heeft hij optimaal benut! We hebben hier geen fotootjes genomen omdat we de camera's voor alle veiligheid in het hotel lieten.

De wind steekt op tegen de avond en we keren terug naar het hotel. We duiken het stadje in, en eten in de Gloria Mar, met zicht op de oude haven. Ik deel een cocktail met broertje... Mmm lekkere paella! Broertje smult mee! We zullen na de reis wat werk hebben om zijn gezonde eetpatroon opnieuw in te voeren! Hij schudt koppig met het hoofdje als we hem een babymaaltje uit een bokaaltje aanbieden en vult zijn buikje met lookbrood, pannekoekjes, en alles wat wij eten! En ik ontpop mij tot een echte seafoodlover! Mosseltjes, zalm, inktvis en oktopus!

Vandaag slapen we wat langer uit... En herlees het donderdagstukje :-) ... We hebben wat meer moeite om een stoel en parasol te bemachtigen... (Voor mama haar NBcollega's, sjakossenlooptraining brengt nu toch iets op :-) Verder dus strand en deze keer heel veel zand! We bouwen een tunnelcomplex! En de golven zijn hoooog! We voelen aan de lijve wat het concept onderstroom is... Na de middag wordt de rode vlag gehesen en is het ijsjestijd! Broer krijgt voor het eerst zijn eigen ijsje! Likken maar! Hij werkt de extra calorietjes er meteen af door een stapel ligbedden wel 20 keer te beklimmen. Wanneer kunnen peuters zich ook alweer inschrijven in de klimclub!?

We ronden af en wandelen nog een keer naar de oude stad... We bewonderen ruines en kerkje na kerkje na kerkje... We lopen nog even langs de mini-kermis en gaan eten in het hotel. Wat een luxevierdaagse... We zijn zooo lekker luiiii... We kunnen hier anders wel voor altijd blijven! Maar dan zouden we jullie allemaal te veel missen! :-)... Ik ben superblij met mijn nieuwe lotus flower, een speeltje dat je in 260 vormen kan plooien!

Wat we niet verwacht hadden-lijstje:

Stevige warme wind

Zoveel kerkjes en ruines

Een trouwfeest in het hotel

Machtige sterke golven

Dat die zee helemaal niet zwart is maar kristalhelder!

Zozo... We zijn alweer aan het einde van dit verhaaltje! Morgen rijden we naar Veliko Tarnovo!

Dikke zoenen van mij!

PS ik ben echt blij met jullie berichtjes,  ik leesze allemaal!

PPS morgen is het papa zijn verjaaaaardag! Wiiiiiii

1. Denise Boute:
    11 augustus 2018
    Het doet altijd deugd om je reisverhaal te lezen Fay. Wat heb je weer allemaal meegemaakt. Zo veel leuke dingen. Geniet nog maar van alle dagen die volgen. dikke knuffel ook aan rynn en mama en papa
  2. Meetje en pepe.:
    12 augustus 2018
    Hoi Fay, bedankt voor het mooie reis verhaal, we vinden het super wat jullie daar allemaal meemaken.... we krijgen door jullie reisverslag zelf goesting om Bulgarije te bezoeken. Geniet er maar van he.
  3. Oma en opa cowboy:
    12 augustus 2018
    Dag fay. geef je papa eerst maar een dikke verjaardag zoen van ons 🤠❤️. Voor zijn verjaardag. Met je hebt daar weer zoveel beleefd in bulgarije dat het echt leuk is om je verhaaltjes te lezen en glijden van die grote glijbanen '' dan zeggen wij hier dat is echt iets voor Fay 🤩ook je broer vind het leuk in het water en in het zand. En klimmen kan hij dus ook al 🤪. Je zal hem moeten mee nemen naar de klimclub. Ondertussen is oma cowboy nog vele stickertjes aan het verzamelen voor jou Vande boer de rij die je nog niet had. Ik stuur ze nog allemaal op als ik ze heb gekregen. Doe heel veel groetjes aan mama papa en een dikke zoen voor jou en rynn. da da....
  4. Marlies GADEYNE:
    13 augustus 2018
    Wat een leuke vakantie Fay! Het lukt er wel het paradijs! Nog veel plezier...
  5. Ria:
    13 augustus 2018
    Super tof jullie reisverhalen! Zo zijn we er ook een beetje bij...
    Geniet er nog van!
  6. Bie:
    14 augustus 2018
    Amai....zo'n leuke waterdagen. Klinkt super plezant. Veel plezier nog!