BULGARIA: First...flight, impressions, things that surprised us and things we miss!

30 juli 2018 - Gent, België

Zdraveite!

Vanmorgen werd ik om 5 uur wakker gemaakt door papa... pff zo vroeg! Ik mocht voor een keer Rynneman wakker maken woehoew! We sprongen in onze kleren en hop naar de shuttlebus!

Brussels Airport was de volgende uitdaging... Zoals gewoonlijk hebben we op onze eerste reisdag altijd wat "hick ups"...  🙄... Deze keer begon het met een vertraagde opening van de check inn... Eerst ontbijten dan maar in de Starbucks! Yummie! Terug bij check inn ondertussen een lange rij - waar kwamen die plots vandaan? - en dan nog een issue met de bagage maar met een ommetje via Swissport toch geregeld. Ik moest niet lopen, maar het scheelde toch niet veel... door de douane naar de verste gate rechtsreeks het vliegtuig op.

Zoef de lucht in! Broertje zat eerst bij mama voor het opstijgen en wrikkelde wel wat. Daarna mocht hij bij papa en besloot hij een dutje te doen! Zo kon ik rustig lezen en buiten kijken. We vlogen over Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië en Servië! Ik kon de bergen met sneeuw op zien. Rynn werd wakker bij de landing en besloot nog een panini op te smikkelen. Eerste vlucht: check.

Onze koets werd voorgereden (lees: aanschuiven, papieren invullen, auto checken,...) et voila de Dacia Logan... yes yes with very big boot! Inderdaad, alles past er perfect in! We gaven de Dacia het voordeel van de twijfel, Rynn en ik nestelden ons  in de autostoelen en we konden vertrekken.

Onze eerste rit zat vol verrassingen:

Een grazende pony in de berm temidden Sofia

Berggeiten en megabergbok op de weg

Overal paarden, loslopende paarden en kartrekkende paarden

Een wegvliegende ruitewisser....  euh oops... efkes stoppen en meegepakt

Regenvlagen

...en straffe inhaalmanoeuvres van de Bulgaren! Wij gaan flink aan de kant en rijden voorzichtig!

De eerste dingen die we nu al missen:

Een ikeakinderstoel voor broer

De warme Belgische zon (not! heerlijk fris hier in de bergen!)

Papa zijn sloefjes

Echt brood

Nutella - aanpassing van de redactie: reeds gekocht!

Een gpsstekkeraansluiting die werkt

Aja... en die ruitewisser missen we natuurlijk ook wel.

Ons huisje, The Clock House, voor de komende 3 nachten is gelukkig perfect! Na een warme douche, een boterhammeke en een Rila Mountain Tea kruipen we onder de wol. We zijn benieuwd wat Samokov en de Rila Mountains ons de komende dagen zullen brengen.

Slaapwel schapevel

Fay & team Xplorers

1. Céline Theunynck:
    30 juli 2018
    Amaaai, de reis is al vol avontuur gestart!
    Ik kijk al uit naar de rest van de volgende verhalen.
    Veel plezier daar!
    Groetjes,
    Céline
  2. Kim & co:
    30 juli 2018
    Heerlijk om weer jullie avonturen mee te beleven! Veel plezier daar allemaal en veel groetjes vanuit het veel te hete maar super toffe Hyeres!
  3. Omazee:
    31 juli 2018
    duimen maar voor verder goe verloop
    fay super bedankt voor die mooie verrassing van morgen, zo'n mooie brief kreeg ik nog nooit toegestuurd!