UK: Legends and fairytales...

1 augustus 2014 - Boscastle, Verenigd Koninkrijk

Dag iedereen, onze reisverslaggeving loopt zoals gewoonlijk een beetje vertraging op. Maar niet getreurd, hier ben ik weer! Op Lizard genoten we van het superwarme zomerweertje en dat konden we blijven doen! Onder een stralend zonnetje gingen we de witte domes van het Eden Project bezoeken... Een ecologisch project rond biodiversiteit. Gigantische tuinen, zowel binnen als buiten de domes. De eerste dome was de tropische, puffen! We waanden ons al snel in het oerwoud, zagen prachtige bloemen, bananenbomen... Gelukkig was er middenin een koudekamer om even af te koelen! In de tweede dome ging de reis verder langs het Middellandse zeeklimaat tot aan Zuid-Afrika en Australië... De dag werd afgesloten met een smulijsje en de rit ging verder naar Boscastle... Wat een mooi vissersdorpje met een prachtige natuurlijke haven. Dankjewel Hosteling International voor de room met een view. Hier mocht ik 2 nachtjes in het stapelbed slapen, zo hadden we voldoende tijd om op zoek te gaan naar het kasteel van Tintagel, waar koning Arthur geboren zou zijn. Ik ging als een echte kasteeldame de klim aan! Legendes krijgen vorm en wat een vista's, om bij weg te dromen!

Mama en papa gingen het Witchcraft Museum om beurten bezoeken, ik speelde liever aan de rivier, met mijn potjes in het water, keiendammen bouwen. Het museum had interessante weetjes voor pépé, die laat mama dan nog wel eens weten. Ik vond wel de elfjes-ingang naar het museum! Zie je dat kleine deurtje? Verder vonden we ook een link tussen Morgane en Fay, zoek maar tussen de foto's.

's Avonds lekkere pasta en zalm gekokkereld, gekocht in de Farmshop,en als voorgerecht een krabbetje mmm! Het dorpje Boscastle werd trouwens getroffen door een echte storm in 2006. Het hele hostel, huizen en auto's werden de zee ingesleurd en bij wonder werd niemand gewond! Toch een beetje magie in het spel?

Ons avontuur zet zich voort in het Dartmoor National Park... Benieuwd welke legendes we daar zullen vinden!

Fay en mama en papa
Aka Karen, Losje en Kathleen, de supersterren van K3! CD op komst: K3 in the UK!