PACIFIC NORTHWEST: SKAGWAY: Whales & The Inside Inside Passage

5 juli 2013 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Hello lovely family and friends!

Een kort berichtje van mijn mama terwijl ik een dutje aan het doen ben aan boord! We zijn nog steeds volop aan het genieten van onze cruise, echt echt echt genieten. Nooit gedacht dat we het cruise-concept zo geweldig zouden vinden, we worden super verwend door alleman en iedereen, we zullen moeten afkicken straks in ons tentje! Op een van onze loopkes aan boord op de jogging track zagen we walvisblows en ook tijdens ons avondmaal zagen we vanuit het restaurant porpoises (dolfijntjes) voorbijzwemmen, gewoonweg geweldig! We eten tapakes en zijn fan van Tom Listenberger en zijn piano.

We zijn nu in Skagway, een gold rush town, precies uit een film geplukt met houten voetpaden, saloons, bordello's en de flag stop train! Vanmiddag gaan we naar Dewey's Lake klimmen.

We hebben Ketchikan en Juneau al achter de rug. We hebben vooral genoten van de Whale Quest gisteren, waar we getrakteerd werden op schitterend helder weer (we hebben onze regenjassen nog niet moeten uithalen!) en op.....jawel humpback whales! Eerst zagen we een kleintje met mama, die speels uit het water sprong en daarna nog een heeeeele groep die omn de zoveel tijd massaal boven kwamen. Fantastische beesten. We gingen aan wal voor een salmon bake in Orca Point Lodge.

Het lijkt of we steeds meer naar het einde van de wereld glijden met onze boot, de natuur neemt meer en meer de overhand, een gevoel dat je in Europa volgens ons nergens kan voelen (misschien in scandinavie....?) Die onmetende grote afstanden bossen, bergen en kusten kusten kusten, ongereptheid... Rust.

Het weer is erg goed, geen zon meer zoals in Vancouver maar geen regen en dat is hier echt uitzonderlijk, zo uitzonderlijk dat onze kapitein de Inside Inside Passage kon nemen, iets wat normaal niet kan. We vaarden dor er erg smal kanaal dus.

We hoorden dat we een nieuwe koning krijgen, enfin zeg, feeeeest!

We missen jullie allemaal en vinden het super dat jullie meelezen, we denken heel vaak aan jullie en wouden dat we jullie allemaal een beetje konden meenemen om dit of dat te laten zien, voelen, proeven, ruiken!

Dikke knuffels van ons drietjes, bijna aan het einde van de wereld! Morgen varen we naar Glacier Bay!

PS hopelijk kunnen we nog wat foto's opladen ;-)