PACIFIC NORTHWEST: Juneau, Skagway & Glacier Bay

9 juli 2013 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Joehoe!

We zijn weer connected to the world wide web! We hebben deze ochtend de Norwegian Sun in stijl verlaten en zijn nu in Anchorage. We hebben jullie nog heeeeel wat te vertellen en tonen, alvorens we aan onze laatste week beginnen!

Zoals we al een beetje gezegd hadden...zijn we in Juneau op Whale Quest gegaan, wat een geweldig avontuur. Voor diegenen die al op crop circle avontuur gingen, het is diezelfde zoek & vind-sensatie. We zagen walvissen zwemmen, drijven, staarten flappen en uit het water springen. Het is niet gemakkelijk de lieve dieren te fotograferen!  TAIL zal voor ons vanaf nu speciaal blijven, de staart is namelijk de handtekening van de walvis.

In Skagway gingen we 120 jaar terug de tijd in, naar de gold rush, de saloons, ... Een mooie historische wandeling door het dorpje op houten boardwalks, net John Wayne hadden we tekort om ons op filmset te wanen. In de namiddag gingen we wandelen naar Dewey lake, mooi! Ik vind het zooooo leuk om te stappen en te klauteren, ik ben dan ook een paar keer onderuit gegaan!

De volgende dag gingen we cruisen in Glacier Bay, dat vond ik zelf niet zo geweldig, lang op dek staan kijken naar kilo's ijs, wat is daar nu aan? Geef mij maar een echt ijsje! Mapa en pama genoten er echter wel van, we konden ook beren spotten aan wal: CHECK! Ook de zee-otters die lekker op hun rugje voorbijdreven genoten van het zonnetje.

Verder gingen we ook nog Hubbard Glacier zien, maar omwille van mist en teveel ijsschotsen konden we de baai niet binnen varen en daarom kregen we free punch en gingen we nog maar eens broebelen in de jacuzzi... Geen al te slecht alternatief :-) .

We zijn blij terug op vaste grond te zijn en zijn bijna prepared om te kamperen vanaf morgen!

Groetjes uit Bent Prop Inn Hostel!

PS Ik slaap vanavond voor de eerste keer in een groot bed, spannend!

1. Bie:
    10 juli 2013
    Amai... jij mag al in een groot bed slapen! LEUK!
    Elke dag vraag ik aan mijn mama wanneer je terug bent... Ik kijk er erg naar uit om je terug te zien en gelukkig kan ik hier al jouw spannende avonturen volgen en de mooie foto's bekijken... :-)
  2. Denise Boute:
    10 juli 2013
    Dag lieve Fay,
    We kijken uit naar jullie nieuwe avonturen en genieten van de reiservaringen. We zijn nu rustig de jetlag aan het verteren. Vooral Jules weet ervan. Hij heeft op het vliegtuig niet geslapen. Dus tracht maar een dutje te doen hé.
    tante Denise en nonkel Jules