PACIFIC NORTHWEST: If it's melted, it's ruined!

14 april 2013 - Gent, België

Met nog 47 dagen of 8 weken te gaan, en een prachtig zonnetje voor de Amstel Gold Race, beginnen ook de reiskriebels toe te nemen. Wie had trouwens kunnen weten dat sinds ons vorige blogverhaal, Maja en Sagan zo wereldberoemd zouden worden!

Wij deden een aantal ontdekkingen in de afgelopen weken, om te beginnen de heerlijke onontBEERlijke Ben & Jerry's bij het plannen van een trip naar Alaska: Baked Alaska Ice Cream: Vanilla Ice Cream with Marshmallow Swirls and White Chocolatey Polar Bears... Yummie! Een geweldige compensatie voor de vele uren uitpluiswerk!

Een trip in Alaska plannen is namelijk geen evidentie. Veel verblijfplaatsen, verhuurmaatschappijen etc zijn nog in winterslaap, onbereikbaar via internet of volgeboekt en peperduur wegens schaarste. Na veel wikken en wegen is het dus géén camper of mobilhome geworden. Taratatataaaa, wij gaan kamperen. Uhu, in grizzlieland. Slik. Het is budgetvriendelijker om een auto te huren en een nieuwe tent en bijhorend materiaal aan te kopen dan alle andere mogelijke opties. De REI in Anchorage (dé buitensportzaak in de VS) mag ons verwachten! Nuja, een lichtgewicht 3-persoonstentje stond al op onze wish-list, gezien we volgend jaar te voet naar Compostela gaan :-) of een ander tochtje willen ondernemen.

Dat campings vastleggen een onmogelijkheid is, ontdekten we ook, tenzij in het Denali National Park, daar hebben we een plekje veroverd op Riley Creek Camp Site. Bij Fairbanks is het first come, first serve... Langs de Richardson Highway moeten we het doen met wat er is, maar dat wordt avontuurlijk: een tent met een bed in aan de oevers van de Gulkana-rivier in het gezelschap van Aurora en Borealis, twee husky's....

Het auto-huren was nog zo'n ontdekking. Online prijzen vergelijken, van dag tot dag, van maatschappij tot maatschappij, levert op. Uiteindelijk geboekt via een tussen-site, waarbij je op voorhand zogezegd niet weet met welke maatschappij je boekt (maar als je goed de opties edm vergelijkt het toch kan uitmaken) en bingo: 40% minder betaald voor exact dezelfde auto en verzekeringspakket!

Nog een dilemma om te overbruggen: to buggy or not to buggy? De opties gaan van plooibuggy tot geen buggy tot toch de bugaboobuggy meenemen. Na een grondige studie van lichtgewicht doch comfortabele buggy's in Dreambaby van een kale reis teruggekomen met het besluit er gewoon geen mee te nemen. Maar - na een tocht door de Efteling met een zieke Fay ( die teveel Mexicaans gegeten had in Breda...) waaruit de fantastische meerwaarde van de bugaboo weer bleek - gaan we toch eens nakijken of we hem kunnen meenemen.

Morgen gaat Fay voor het eerste naar school, haar boekentasje staat al klaar. Een grote stap voor een klein meisje...Ze zal blij zijn, zoveel nieuwe mogelijkheden en impulsen. We zijn benieuwd. Ondertussen laten we jullie meegenieten van enkele Paasvakantiefotootjes!

Tot gauw!

1. Emily:
    14 april 2013
    What a wonderful travel blog, !Que precioso!

Your invitation is on it's way over, we are both getting very excited :)