MALTA & GOZO: Lazy pool days & windy channel crossing to gozo

7 augustus 2023 - Gozo, Malta

Hello!

Ondertussen zijn we nu toch al een paar goedgevulde dagen op reis en vonden we het tijd voor een échte rustdag aan het zwembad. Zogezegd, zo gedaan! Ontbijt aan het zwembad, aperitief aan het zwembad, pasta aan het zwembad, ...

Rynn en ik kunnen ondertussen verschillende kunstjes en zijn ware zwemcircusartiesten. We spelen zwemverstoppertje en zwemtikkertje. Mama en papa doen soms eens mee maar lezen soms ook in hun boek.

Om 16u besluiten we om toch nog eens te gaan snorkelen in Ghar Lapsi. De wind staat strak en de golven zijn hoog, maar dat houdt ons niet tegen. Wat een vissenweelde! Rynn spot verschillende scholen vissen... en de juffrouw of de directeur zwemt voorop :-).

We eten ftira-broodjes met hesp, feta, olijfjes en tomaten tijdens de laatste avond op ons terras. Ja, de Urban Valley Resort, we zullen je missen maar het is tijd voor nieuwe avonturen.

Vanmorgen een laatste full English breakfast voor papa en pannenkoeken voor ons en on the road met Michael. Chance dat Michael beige is, zo zie je minder hoe stoffig hij is. Michael is trouwens spiksplinternieuw en heeft nog maar 900 km op de teller!

We rijden naar Cirkkiewa en rijden vlot de car ferry op. Je moet geen ticket heen betalen, enkel terug... ahja want de ferry is de enige weg terug. Voor we het weten zijn we aan het varen. We passeren Comino en Cominoto, 2 eilandjes die we willen bezoeken als het eens wat minder waait.

Gozo kan je doorkruisen in ongeveer 45 minuten, erg groot is het hier dus niet. Er is 1 grote weg. Namelijk weg 1.

We stoppen nog even in Victoria in de Lidl en picknicken in Dwerja Bay. Hier kan je normaalgezien met bootjes door de zee naar een inland zee varen maar we waaien uit ons vel en bijgevolg zijn er ook geen bootjes maar wel spectaculaire golven. Onze pretzls en worstenbroodjes waaien bijna naar Wulpenplatse.

Nu zijn we aangekomen in L-Gharb, we verblijven in een appartement in Tal Mirakli. Het appartement is super ruim en er is een wasmachine (mama) én een zwembad (wij) dat we meteen mogen uittesten! Woop woop!

We schrijven dit verslagje dus live onder een grote palmboom!

Groetjes,

Team explorers

PS De Maltesers zijn geobsedeerd door vuurwerk. Een hele week om 9u, om 12u, om 19u, om 21u. Knallen maar. 🧨

PPS De salamanders worden steeds groter.... 🦎

PPPS De Italiaanse eigenaar van Tal Mirakli heeft 15 jaar in Izegem - of all places - gewoond 😅

1. Meetje en pepe.:
    7 augustus 2023
    Hoi,inderdaad heeeeel veeel wind zo te zien. Ook een mooi appartement, en groot.
    Zijn er daar nog toeristen? Het is precies overal heel kalm.
    Hier spreekt men van een weersverbetering.... morgen 2° warmer🤣, waar halen ze het🤔
    Veel groetjes van ons 2.😘
    ps. Tof hoor Fay dat je circus nummers doet met je broer in het zwembad. Toch maar voorzichtig dat je niet in het ziekenhuis beland met al die apenstreken.
    ps2. Laat je papa en mama ook eens de reacties meelezen he😉
  2. Oma en opa cowboy:
    7 augustus 2023
    dag fay en compagnie 😊😊wat een waterratten zijn jullie geworden ! maar met zo een temperaturen , ben je nog het best van al in het water 😃. Jullie zitten nu in een heel mooi appartement met heel veel ruimte ! genieten is de boodschap. hier vandaag ook heel mooi weer gehad en we hebben na al die regen , eindelijk eens een avondmarktje gedaan in middelkerke ! was wel de moeite . en als afsluiter op het reuzenrad ..toch wel heel hoog daar boven , en dan hingen we er stil , en begon dat bakje ook nog eens te wiebelen van de wind 🙈. die meneer had er alle plezier in toen oma blij was er uit te kunnen 😂🤣😂. maar het was wel de moeite waard daarboven om de zee en groot middelkerke te kunnen bekijken . nog veel zwem en cultuur plezier in het mooie malta en veel liefs voor jullie allemaal x