IJSLAND: City, Gaypride & Blue Lagoon

6 augustus 2011 - Reykjavík, IJsland

Hello!

Na de omzwervingen van het fAy-team in de Fiesta, ruilden we de auto in voor onze voeten en gingen we de stad Reykjavik verkennen. De grote kerk, de drukke shoppingstraat en vooral de jaarlijkse Gaypride. Een groots kleurrijk familie-feest waar tolerantie en verscheidenheid gepromoot werden. Ik vond het echt super en heb veel geklapt en gedanst op de muziek! De stralende zon was heerlijk!

Om de reis af te sluiten ging ik met mama en papa een dagje welnessen in de Blue Lagoon. Hopla, zwempak, zwemband en zonnecreme in de rugzak en daar gingen we. Het water had een vreemd blauw kleurtje en een zwavelgeurtje maar zat vol mineralen en dus zou ik er achteraf een echt zacht babyvelletje aan overhouden. De watertemperatuur was heerlijk en ik mocht ook een paar keer onder de douche met mama! Andere toeristen bewonderden mijn mooie lach en mijn pasjes over het brugje.

Ja,onze reis zit er bijna op. Voor mij zal het vooral het vele spelen met mama en papa zijn die me zal bijblijven en ik zal ze zeker en vast een beetje missen als ik terug naar Pierlala moet (mama en papa zeggen dat ze mij ook zullen missen).

Tot in België!

Fay