CORSE: Bastia & Cap Corse

31 juli 2012 - Centuri, Frankrijk

Bonjour! Wij zijn terug uit de bergen naar de zee afgezakt en bevinden ons nu op een erg luxueuze camping vlak aan het strand en met een prachtig zwembad. Zwemmen dus, zou je zo denken, maar onze lieve muis vindt dat plots toch maar niks meer (overkill misschien?), nu ja, goed, in het zand ploeteren is de nieuwe hype (weet je nog toen ze schrik had van zand - da's alvast nu voorbij!).

We reden gisteren heel vroeg weg om Cap Corse rond te rijden met de auto. Heel erg mooi om te zien, veel kronkelwegen langs de kust, een beetje Noord-Frans aandoend.

Het dorpje Centuri veroverde ons hart volledig, een klein haventje, superlekker gegeten en ons droomhuis gevonden voor het geval we naar Corsica zouden emigreren...

Alleen op de terugweg door de Cap Corsaanse bergen werd het even spannend, toen bleek dat we toch beter getankt hadden aan het vorige tankstation (twee uur eerder ofzo...) want in de bergen zijn er geen tankstations weten we nu. In lage vitesse naar boven gereden en vrije loop naar beneden, het lampje maar flikkeren en de aantallen kilometers dalen tot 10 km! Net op tijd het tankstation bereikt, dat had echt geen 5 minuten langer moeten duren! Oef!

We genieten nog even van zon, zee en strand en morgen gaan we een beetje Italiaanse cultuur snuiven!

Bisous!