NORWAY: Naturbad Zeven & Superdæk

27 juni 2024 - Rødekro, Denemarken

Hoi lezertjes,

Een blogje live uit de auto. Onze eerste reisdag gisteren was meteen een groot avontuur. We vertrokken vlot uit België voor de ochtendfiles. Een beetje kilometers vreten alvorens we een tussenstop maakten in Naturbad Zeven. Een klein paradijsje met een zwemvijver, glijbaan, springrots... we waagden ons allen aan een duikje en de verfrissing was meer dan welgekomen na zo'n hete autorit.

Waar we iets minder op gerekend hadden, was een monsterfile in Hamburg. Er was een ongeval gebeurd in de tunnel onder de Elbe (weet je nog uit onze Tsjechië-blog...dat kleine bronnetje in de bergen) waardoor we maar alternerend door konden rijden en dus heel lang stilstonden in de hitte. Gelukkig hadden we voldoende water bij en werden er met keukenhanddoeken gordijnen geproduceerd. De haven rond Hamburg is wel echt indrukwekkend.

Een stuk na de tunnel ging echter het bandenspanningslampje branden. We hadden net telefonisch pizza besteld om af te halen in de buurt van ons apartement voor 1 nacht... even gestopt, niks te zien aan de banden dus verder gereden...maar aan de pizzeria aangekomen, bleek de linkse achterband volledig plat.

Pechverhelping gebeld en dan maar pizza gegeten op straat bij onze auto terwijl we wachtten. Laat ons zeggen dat de bandenkarma in ons leven niet écht in de flow zit... 🙃. De pechverhelper was een hele vriendelijke man, diagnose: kapot ventiel. Hij repareerde de band en stak een nieuw ventiel, maar helaas had de band veel schade opgelopen en raadde hij ons aan om daar niet meer naar Noorwegen te rijden. We waren pas om 22u in ons apartementje, na een douche vielen onze ogen snel dicht.

Vanmorgen reed papa onze bolide dus naar de Superdæk in Aabenraa, en kregen we nog voor 10u30 2 nieuwe achterbanden en lieten we alle ventielen vervangen. Hoera! We konden vertrekken... alhoewel... ik besloot om nog even van een boordje te vallen en mijn hele been open te halen. Been vakkundig ingepakt door mama. Dus wij nu echt weer op weg om de ferry te halen in Hirtshals.

Stuur ons maar wat goede juju door!

Liefs,

FAY

Ps dit is een noodgeval, we hadden pizza in ons hand en daarbij een lekke band... (goldband)

1. Sebastiaan:
    27 juni 2024
    Wat een avontuur. Hopelijk verloopt de rest van de reis super vlot :-)
    Geniet ervan! Sebastiaan
  2. Oma en opa cowboy:
    27 juni 2024
    Met 2 nieuwe banden , kunnen jullie weer voort voor de volgende , vele kilometers ,en nu meteen reageren als lampjes gaan branden :-) de afkoeling in het water zal zeker deugd gedaan hebben met die warmte . Genieten jullie nu maar volop van de komende dagen . 😘😘dikke West-Vlaamse knuffels x
  3. Andrea Mortier:
    28 juni 2024
    Prachtig verhaal! Heel mooi geschreven! Een journaliste in spe! Proficiat! En verder goeie reis! Het wordt nog spannend!

Jouw reactie