NORWAY: Kayak in Mones & Skrelifossefallet

28 juni 2024 - Bjørheimsbygda, Noorwegen

God dag God dag!

Na ons banden-avontuur reden wij gisteren warm en vlotjes naar de ferry in Hirtshals. Het inrijden was wel even spannend aangezien de HSC Fjord FSTR een dubbeldekker was en we de brug naar boven mochten oprijden. We zwaaiden Denemarken uit van op het waaierige dek en begrepen snel waarvoor de FSTR stond! Wat een snelheid! Een lekker maaltje, een bezoekje aan de taxfree en een paar spelletjes UNO later en tadaah: aangekomen in Noorwegen.

We reden nog een klein half uurtje naar het Mones Feriesenter, waar we een superleuk huisje hadden aan het meer, met kayaks voor de deur! Dat mochten we meteen testen. Ik genoot met volle teugen, ook al duikelde ik eens om en mijn broer overwon zijn kayak-angst en voor we het wisten kon hij ook alleen varen.

Bij het ochtendgloren vaarden we voor het ontbijt in alle rust een rondje terwijl mama voor pannekoeken zorgde (met lekkere confituur van Karel en Griet).

Vanmiddag gingen we wandelen aan de Skrelifossefallet. Dé coolste wandeling, met stapstenen over de langgerrekste waterval ooit! Wat een (winderige) uitzichten, en leuke vier-uurplekjes! De foto's spreken voor zich!

Ondertussen begon het hier ook echt goed te regenen en arriveerden we op de Wathnecamping in Bjørheimsbygda. Praise the lord dat we geen tent moeten opzetten in dit weer en dat ons huisje megagezellig is, mét verwarming!

Tot snel,

Fay en co

PS De tunnel-tussenstand wordt bijgehouden door Rynn en staat nu op 30 🤓. De laatste tunnel was 14 km! lang en was mooi versierd.

PPS mama is snot-verkouden en kreeg van de apotheker neusspray en kindersiroop 🫣

PPPS Heb je last van jen oren of van de noren? (categorie flauwe moppen van papa)